Gjest ikke vet Skrevet 3. januar 2001 Skrevet 3. januar 2001 Jeg ble første gang sykmeldt 1.1 2000 til og med 30.04 2000. Så begynte jeg i jobb, dette gikk bra til 13.09.2000. Da ble jeg igjen sykmeldt og er det fremdeles per dags dato. I dag fikk jeg høre av en slektning at jeg nå mister retten på sykepenger. Og må nå gå over på attføring. Kan dette stemme? Teller de månedene jeg var i jobb som om jeg skulle vært sykmeldt, fordi dette ikke utgjorde min. 6 måneder. Håper på raskt svar! Hilsen en som 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 4. januar 2001 Skrevet 4. januar 2001 Neida, de mnd du har vert helt frisk teller ikke med, men det at det går mindre enn 6 mndr gjør at perioden fra januar til april teller med ved beregning av hvor lenge du kan få sykepenger ved sykmelding i september. du skal da ha 52 uker fra 13.9.00, minus de fire månedene, dvs at du har sykepenger sånn ca til 11.5.2001 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.