Gå til innhold

NHD:Langt nede igjen: Bivirkning med.bytte?


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Byttet i forrige uke fra remeron (1/2)tabl. til zoloft (1/2) tabl.

Efexoren er uendret.

Har de siste dagene følt meg svært deprimert igjen. Det meste er et ork, har smerter i magen; er generelt sliten.

Jeg har ikke opplevd noe uvanlig/forandringer disse dagene.

Sp.mål: Kan bytte fra remeron til zoloft ha noe med dette å gjøre?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zoloft-bruker

Den første uken på Zoloft var bare forjævlig. Sterkt økt angst, kvalme, diaré, hodepine... you name it.

Det går over. Jeg var merkbart bedre den åttende dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Den første uken på Zoloft var bare forjævlig. Sterkt økt angst, kvalme, diaré, hodepine... you name it.

Det går over. Jeg var merkbart bedre den åttende dagen.

Jeg bruker jo bare 1/2 tablett. Begynte, som sagt, med dette i stedet for remeron.

Tror du jeg kan oppleve bivirkninger, selv om zoloft-dosen er så lav? rukte du ingenting før du begynte med zoloft?

Takker for dine svar!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zoloft-bruker

Jeg bruker jo bare 1/2 tablett. Begynte, som sagt, med dette i stedet for remeron.

Tror du jeg kan oppleve bivirkninger, selv om zoloft-dosen er så lav? rukte du ingenting før du begynte med zoloft?

Takker for dine svar!!

Mvh

Jeg brukte ingenting fra før, og startet på 50 mg.

Jeg tror nok du kan oppleve bivirkninger på halv dose også, mine var såpass sterke at det virker sannsynlig.

Men du - slapp av litt ! Min erfaring er ihvertfall at angsten blir verre hvis man går og ruger over den. Tenk på noe annet hvis du kan. Ikke gå og kjenn etter symptomer hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Jeg brukte ingenting fra før, og startet på 50 mg.

Jeg tror nok du kan oppleve bivirkninger på halv dose også, mine var såpass sterke at det virker sannsynlig.

Men du - slapp av litt ! Min erfaring er ihvertfall at angsten blir verre hvis man går og ruger over den. Tenk på noe annet hvis du kan. Ikke gå og kjenn etter symptomer hele tiden.

Jada! det har du helt rett i. Men dette er ikke første gang. Har opplevd bølgedaler mht depresjon tidligere. Har brukt med. noen år.

Men det verste nå er at jeg er så fryktelig nedstemt. Angsten føles ikke som det verste....

Jaja, satser på det kommer seg.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luluu

Jada! det har du helt rett i. Men dette er ikke første gang. Har opplevd bølgedaler mht depresjon tidligere. Har brukt med. noen år.

Men det verste nå er at jeg er så fryktelig nedstemt. Angsten føles ikke som det verste....

Jaja, satser på det kommer seg.

Takk for svar!

Vi er i samme situasjon....Er inne i min 10 dag på Zoloft. Bruker bare 25 mg, men jeg har diare, svetter i hendene, fryser på beina, har hatt hodepine,ingen matlyst, kvalme......Men de sier det blir bedre....dessuten har jeg så mye angst at jeg helst vil grave meg ned.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jake1365380469

Vi er i samme situasjon....Er inne i min 10 dag på Zoloft. Bruker bare 25 mg, men jeg har diare, svetter i hendene, fryser på beina, har hatt hodepine,ingen matlyst, kvalme......Men de sier det blir bedre....dessuten har jeg så mye angst at jeg helst vil grave meg ned.....

Uff, hørtes ikke bra ut...

Håper det går over, ihvertfall!

Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...