Kjartan1 Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Hei. Jeg fikk for ca 18 år siden diagnosen herpes.Slik jeg forsto det fantes det 2 typer. Kjønnsykdommen og munnsår. Det ble fortalt slik jeg husker det at man kunne få munnsårherpes på penis og at det var det jeg hadde fått.Etter et utrolig kraftig utbrudd den gangen, gikk det kanskje 10 år før jeg ble sår igjen og fikk sprekker på forhuden. Nå kan jeg få slike symptomer 4 - 8 ganger i året og det varer ca. 7-10 dager.PLAGSOMT. Nå vet jeg at i naturmedisinen finnes det masse ting for det meste.Finnes det noe som kan taes for å kanskje dempe utbruddene eller gjøre at det ikke kommer så ofte ? 0 Siter
jendorine Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Jeg har hørt at man kan få en slags medisin som gjør at det virker hemmende på herpes. Du bør snakke med legen din om det. Jeg har også hørt at herpes gjerne får utbrudd når immunforsvaret er dårlig. Stresser man mye kan man også få utbrudd. 0 Siter
Gjest mor i juni Skrevet 31. mars 2004 Skrevet 31. mars 2004 Spis C-vitaminer som forebygging. 1000mg daglig. Det hjelper meg hvertfall. Har redusert antall utbrudd (har dog bare på munnen) fra 3-4 i måneden på det meste, til 1-2 ganger i året. Husker ikke sist jeg hadde utbrudd, faktisk. Hvis du likevel merke at utbrudd er på vei så kjører du 3-4000 mg daglig for å forkorte det. Du kan få Zovirax hos legen, tror det finnes som tabletter i tillegg til salve. Den virker bra på utbrudd. Forebygging er vanskelig, og har som jendorine sier ofte med stress å gjøre, altså det blusser lettere opp i perioder med nedsatt immunsforsvar. Slik som når man stresser. C-vitamin styrker immunforsvaret. 0 Siter
havfruen87 Skrevet 4. april 2004 Skrevet 4. april 2004 bruk fucidin! spør legen om han kan skrive ut en resept på det, skjønner hva du mener med plagsomt, har det selv i munnviken, men ikke ofte fordi jeg bruker fucidin (krem) første gang skrev legen ut noe som heter zovirax til meg, men jeg syns blemene bare verket enda mer, så når jeg prøvde fucidin så ble det på en måte borte fort!!! på meg dempes det ned med en gang og er borte neste dag! 0 Siter
soleil Skrevet 4. april 2004 Skrevet 4. april 2004 Du kan bruke em bedøvende krem som du får kjøpt på apoteket. Den er uten resept: Xylocain. Vet det fins noen tabletter som skal forkorte utbruddene, men det koster rundt 1500 kr for en pakke. (Mulig det bare funker på genital herpes) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.