Rikkeh Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Hei.. Kanskje et litt rart spørsmål, men nå begynner det å bli ganske irriterende. jeg fikk det på øyet for ca 3 uker siden og regnet med som vanligvis at det går over etter et par timer, men ikke her nei. Har hatt det i 3 uker nå både under og over det høyre øyet. Det gir seg ikke, men er av og på hele dagen og kvelden jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hvorfor det er blitt sånn. jeg gnir og gnir i håp om å få det bort. Håper det er en eller annen som kan hjelpe meg med dette. Med vennlig hilsen ganske frustrert person. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. april 2004 Skrevet 3. april 2004 Oftest er laemus ( fascikulasjoner) helt uskyldig; skyldes en overfladisk irritasjon av nervene til de små musklene rundt øyet; eller i muskler ellers i kroppen. I store muskler kan leamus komme etter uvant trening eller etter uvant immobilisering etter skader. Noen få ganger leamus skyldes dypere irritasjon av nerven til muskelen. Vanligvis er det anbefalt med en legesjekk når plagene mange uker i strekk. Noen har effekt av multivitaminer med mineraltilskudd; fåes på apotek. Prøv å gni minst mulig. Skyll med øyebadevann 3-4 g/dag. Ta en tur til legen om ikke plagen er borte etter påsken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.