Gå til innhold

Fra remeron til zoloft- mere deprimert....?


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Som skrevet lenger nede byttet jeg fra 1/2 15mg remeron til 1/2 zoloft i forrige uke.

Dette for å oppnå bedre effekt på uønskede tanker/grubling.

"Hovedmedisinen" efexor, står uendret på 375mg.

Er mye "tyngre" og deprimert nå. Det er veldig tungt... Noen formeninger/erfaringer hvorvidt dette skyldes medisin- byttet?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugge1365380662

I starten av bruken av et nytt antidepressivt middel, eller vet bytte(vil jeg også tro) så er det ofte slik at en ikke bare får en rekke forbigående bivirkninger, men en kan nærmest få den stikk motsatte effekten av hva medisinen skal hjelpe mot. Jeg har før skrevet at jeg fikk det da jeg begynte på Tolvon. Fikk noen dager med et tungsinn jeg aldri har opplevd maken til.Som eksperten vår skriver er dette velkjent,men blir i altfor liten grad opplyst om. For noen kan det jo være nok å vite at det er en kjent reaksjon. Men det er nok for tidlig å si om zoloft er feil for deg eller ikke. Legen min sier at han får tilbakemeldinger på at zoloft er spesielt tøff å slutte på, og etter å ha lest her høres den ut til å være tøf å begynne på også. Men siden det er så mye brukt tyder jo det på at tilbakemeldingene psykiatrene får fra brukerne må være gode.Som eksperten vår her inne skrev nylig kan sobril i en overgangsfase kanskje hjelpe deg gjennom den første tiden. Hold ut og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

I starten av bruken av et nytt antidepressivt middel, eller vet bytte(vil jeg også tro) så er det ofte slik at en ikke bare får en rekke forbigående bivirkninger, men en kan nærmest få den stikk motsatte effekten av hva medisinen skal hjelpe mot. Jeg har før skrevet at jeg fikk det da jeg begynte på Tolvon. Fikk noen dager med et tungsinn jeg aldri har opplevd maken til.Som eksperten vår skriver er dette velkjent,men blir i altfor liten grad opplyst om. For noen kan det jo være nok å vite at det er en kjent reaksjon. Men det er nok for tidlig å si om zoloft er feil for deg eller ikke. Legen min sier at han får tilbakemeldinger på at zoloft er spesielt tøff å slutte på, og etter å ha lest her høres den ut til å være tøf å begynne på også. Men siden det er så mye brukt tyder jo det på at tilbakemeldingene psykiatrene får fra brukerne må være gode.Som eksperten vår her inne skrev nylig kan sobril i en overgangsfase kanskje hjelpe deg gjennom den første tiden. Hold ut og lykke til.

Takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

I starten av bruken av et nytt antidepressivt middel, eller vet bytte(vil jeg også tro) så er det ofte slik at en ikke bare får en rekke forbigående bivirkninger, men en kan nærmest få den stikk motsatte effekten av hva medisinen skal hjelpe mot. Jeg har før skrevet at jeg fikk det da jeg begynte på Tolvon. Fikk noen dager med et tungsinn jeg aldri har opplevd maken til.Som eksperten vår skriver er dette velkjent,men blir i altfor liten grad opplyst om. For noen kan det jo være nok å vite at det er en kjent reaksjon. Men det er nok for tidlig å si om zoloft er feil for deg eller ikke. Legen min sier at han får tilbakemeldinger på at zoloft er spesielt tøff å slutte på, og etter å ha lest her høres den ut til å være tøf å begynne på også. Men siden det er så mye brukt tyder jo det på at tilbakemeldingene psykiatrene får fra brukerne må være gode.Som eksperten vår her inne skrev nylig kan sobril i en overgangsfase kanskje hjelpe deg gjennom den første tiden. Hold ut og lykke til.

Vil bare presisere at i mitt tilfelle var det også et bytte av medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...