Gå til innhold

Noen spørsmål om sykepenger og trygd...


Gjest Pialill27

Anbefalte innlegg

Gjest Pialill27

Hvor lenge må jeg være i arbeid før jeg kan ta et nytt år med sykemelding?

Jeg ble sykemeldt i mars i fjor, og har nå fått oppmodning om å kontakte trygdekontoret for 'konsultasjon'. Jeg gruer meg for å gå dit, fordi jeg er sykemeldt av psykiske årsaker. Jeg skammer meg grundig, og frykter å ikke bli tatt på alvor.

Hva skjer ved et slikt møte? Må jeg legge ut i det vide og det brede om hva som feiler meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hva som feiler deg har trygdekontoret fått melding fra legen din om, det de nå skal finne ut er hva som skal skje når retten til sykepenger opphører.

Det du da bør tenke på, er hva som må til for å få deg tilbake i arbeid. Hvordan mener du man bør legge opp løpet. Hvilken behandling har du, hva er planen for behandling fremover (dette avklares med legen din), hva kan gjøres på arbeidsplassen din, kommer du tilbake til den jobben, er det aktuelt med attføring, skal du søke skoler (opptaket er vel allerede i februar for opptak på særskilt grunnlag).

http://trygdehjelpen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helst ikke i dag

Hei,

Har selv vært langtidssykemeldt pga psykiske lidelser for noen år tilbake. Var i flere møter med trygdekontoret og følte at jeg ble tatt på alvor. Har nok mye med hvilken saksbehandler du får, men det er mennesker som sitter der :)

Jeg gikk etterhvert over på rehabiliteringspenger og så attføring. Er nå i jobb/skole og har kommet meg tilbake til livet. Mye av grunnen var den støtten jeg også fikk fra trygdekontoret.

Gå på møtet med hevet hode, du har ingenting å skamme deg over.

Lykke til :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...