Gå til innhold

Til NHD:Fra remeron til zoloft- mere deprimert - bivirkning?


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Som jeg skrev lenger nede på siden byttet jeg fra 1/2 tabl.15mg remeron til 1/2 tabl.zoloft i forrige uke. Dette for å oppnå bedre effekt på uønskede tanker/grubling.

"Hovedmedisinen" efexor, står uendret på 375mg.

Er mye "tyngre" og mer deprimert nå. Det er veldig tungt... Noen formeninger hvorvidt dette skyldes medisin-byttet, og om det er forbigående?

På forhånd takk!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Betviler sterkt at en slik rasktkommende endring kan forklares med medikamentskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Betviler sterkt at en slik rasktkommende endring kan forklares med medikamentskifte.

Takker for svaret ditt.

Men kan ikke depresjon forekomme i en overgang, slik som angst og uro ofte gjør?

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Takker for svaret ditt.

Men kan ikke depresjon forekomme i en overgang, slik som angst og uro ofte gjør?

med vennlig hilsen

Vil også presisere at det var dypt deprimert jeg ble også. På en slik måte som jeg ellers aldri blir, ifølge mannen min.(Fikk ikke mere angst egentlig.)Så det var garantert ingen tilfeldighet,og det kom veldig raskt etter byttet.(Psykiateren min mente det var byttet av medisiner. Noen av oss er mer "ømfindtlige" enn folk flest) Håper det går bedre med deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Vil også presisere at det var dypt deprimert jeg ble også. På en slik måte som jeg ellers aldri blir, ifølge mannen min.(Fikk ikke mere angst egentlig.)Så det var garantert ingen tilfeldighet,og det kom veldig raskt etter byttet.(Psykiateren min mente det var byttet av medisiner. Noen av oss er mer "ømfindtlige" enn folk flest) Håper det går bedre med deg nå.

Takker for det!!

Var det zoloft du og byttet til...? (jeg husker ikke helt akkurat nå, hva du skrev tidl)

kom det seg etter hvert, eller måtte du bytte til en annen medisin?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bugge1365380662

Takker for det!!

Var det zoloft du og byttet til...? (jeg husker ikke helt akkurat nå, hva du skrev tidl)

kom det seg etter hvert, eller måtte du bytte til en annen medisin?

På forhånd takk!

Nei jeg byttet til tolvon,og jeg ble etterhvert mindre deprimert, men problemet var at jeg la så mye på meg. Sluttet derfor etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Nei jeg byttet til tolvon,og jeg ble etterhvert mindre deprimert, men problemet var at jeg la så mye på meg. Sluttet derfor etter noen uker.

Så du er sikker på at det var byttet av medisin som gjorde deg mere depreimert, ikke andre ting? Jeg spør bare for å kunne notere meg dine erfaringer.

:)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Så du er sikker på at det var byttet av medisin som gjorde deg mere depreimert, ikke andre ting? Jeg spør bare for å kunne notere meg dine erfaringer.

:)

Mvh

Ja,jeg er faktisk helt sikker på det.Det var helt uvanlig for meg å bli deprimert på den måten.dessuten er depresjonen min veldig"stabil". Har ikke hatt en slik dyp dal på årevis,og heller ikke siden på den måten sånn "helt uten grunn". Det er ikke så lett å forklare,men jeg bare vet det var byttet av medisiner. Når jeg beskrev hvordan disse dagene hadde vært for psykiateren min,stusset ikke han heller på det. Men når det er sagt, så er jeg blant de som er veldig "ømfindtlig" når det gjelder medisinbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Ja,jeg er faktisk helt sikker på det.Det var helt uvanlig for meg å bli deprimert på den måten.dessuten er depresjonen min veldig"stabil". Har ikke hatt en slik dyp dal på årevis,og heller ikke siden på den måten sånn "helt uten grunn". Det er ikke så lett å forklare,men jeg bare vet det var byttet av medisiner. Når jeg beskrev hvordan disse dagene hadde vært for psykiateren min,stusset ikke han heller på det. Men når det er sagt, så er jeg blant de som er veldig "ømfindtlig" når det gjelder medisinbruk.

da er vi 2!!

Jeg har også opplevd mange av bivirkningene. (med unntak av de mest alvorlige)

Det er synd det må være slik.

Nå føler jeg meg relativt sliten også for tiden, med studier og usikkerhet rundt jobb utenom skolen. Tenkte at dette kunne være medvirkende til nedturen.

Men det rare var at det IKKE var tungt da jeg våknet på søndag, først utpå dagen...Ikke typisk depresjon...Derfor tenkte jeg at medisinen kunne være forklaringen, siden disse først virker noen timer etter de er tatt...

Det blir uansett bare spekulasjon. Det var kjempefint st du delte dine erfaringer! Takker for det!

Håper det går greit med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Ja,jeg er faktisk helt sikker på det.Det var helt uvanlig for meg å bli deprimert på den måten.dessuten er depresjonen min veldig"stabil". Har ikke hatt en slik dyp dal på årevis,og heller ikke siden på den måten sånn "helt uten grunn". Det er ikke så lett å forklare,men jeg bare vet det var byttet av medisiner. Når jeg beskrev hvordan disse dagene hadde vært for psykiateren min,stusset ikke han heller på det. Men når det er sagt, så er jeg blant de som er veldig "ømfindtlig" når det gjelder medisinbruk.

Hei!

Takker for dine tidligere svar!

Det går faktisk mye bedre nå. Da var det vel svært sannsynlig endringen til ekstra zoloft som gjorde utslaget......

Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...