Gå til innhold

sykelig sjalu samboer


Gjest 5sN8J834

Anbefalte innlegg

Gjest 5sN8J834

jeg befinner meg i en veldig sår situasjon.For 6år siden fikk min sønn og hans samboer en datter.Etter ett år fant han seg en ny som han nå har 2 barn med.Hun er fryktelig sjalu på eksen,noe som vi har fått føle hele familien.Vi bor alle på samme tettsted.Jeg har alltid passet mitt elste barnebarn fra fødselen av,og hun er tett knyttet til meg og bestefaren.Det mellomste barnet er nå 3år og det minste 1 år.Vi har spurt uttallige ganger om å få passe ungene og ta de med på forskjelligt men får alltid til svar ,at det må hun tenke på.Resultatet er at det har vi alldri fått.Det er og har hele tiden vært full krig mellom min sønn,samboeren og eksen.Eksen er mest fortvilet for hun får utrolig mye skitt slengt i seg.Jeg passer fortsatt jenta når moren jobber,noe som ikke blir tålerert.Vi vet at det er nye samboeren som står bak det meste,og hun sender sønn min med beskjeder om alt det gale vi gjør.Vi har fra første dag tatt vel imot henne.vært vennlig og imøtekommende,kjørt henne hit og dit,og alltid stått til disposisjon for dem.Jeg har alldri sagt et vondt ord.Pga hennes sjalusi har de flyttet fra hverandre 2 ganger.Da har han flyttet hjem,bodd gratis og jeg har vært barnevakt døgnet rundt for elstejenta.Det er blitt tatt som en selvfølge.De har elstejenta en uke hver.Alt som skjer mellom dem,setter de meg ansvarlig for,fordi vi passer barnebarnet vårt avogtil,og da snakker vi men eksen.5 årsdagen til elstejenta gikk hele slekten på farsiden i bur.besøk,da bodde min sønn på østlandet en periode.Jeg fikk et spetakkel uten like,fordi jeg ikke hadde gitt beskjed til resten av fam.at det hadde vi ikke lov til.Sønn min ringer å trakkaserer meg for hver minste ting.Har vi kjøpt ett par sokker til henne og de er havnet borte hos moren,blir det spetakkel.Det er noe hele tiden.Vi har prøvd med å være overbærende med dette,men nå er jeg så nedkjørt at jeg klarer ikke mer.Det blir verre og verre og jeg sitter som den store stygge ulven.Hele familien ser hvordan dette sliter på meg og er rasende.Jeg har fått beskjed om at jeg har vcært for snill med dem,og derfor tror de at de kan herse med meg som de vil.Det har toppet seg helt no.Jeg får ikke se de 2 minste hvis jeg ikke bryter kontakten med den elste når moren har henne.Og vi vet at når hun er hos faren,får vi ikke ha kontakten med noen av dem.Det tillater ikke samboeren.De har ett vennepar som er nesten naboer med oss,og de er ofte på besøk der.vi vet og at vi blir hold øye med av dem,for har bilen til eksen vært her,vet de om det likke etterpå.Min sønn har forandret seg veldig.Familien sier han er blitt hjernevasket.Det må og sies at samboeren kommer fra ett oppløst hjem,hvor foreldrene ikke snakker sammen og moren er fryktelig hevngjerrig.Da sønn min ble kjent med henne var hun 2 måneder på et ungdomshjem fordi hun kom ikke overens med moren.Det gjør hun ikke idag heller hvis det ikke går som hun vil.Det samme gjelder forholdet til faren.

Jeg er uføretrygdet med tre kroniske diagnoser.Jeg sliter mye i hverdagen med smerter og annet.Har allverden med tid til å bruke på barnebarna noe som er min største glede her ilivet.Det eneste vi vil er å hadet fint med barn og barnebarn,vi er jo så inderlig glad i dem.Jeg går nå konstant med en vond klump i magen og gråter ofte,og er temmelig rådløs.Jeg vil ikke ofre den ene for den andre.Det er grusomt.Vi bor på ett så lite sted at det blir vanskelig å oppsøke rådgivning.Derfor spør jeg deg i min fortvilelse.Hva skal jeg gjøre???Hvis samboeren nå reiser med de to minste,har jeg fått grei beskjed om at det er min skyld,og vi vil ikke få se dem.Men elstejenta opplever så mye vondt og vi er hennes ankerpunkt.Jeg kan ikke svikte henne,og hva da med de 2 andre?Hvordan skal jeg gå fram for at de skal forstå at det er ikke vårt ansvar det de voksne der steller istand.Han har 2 søsken som har tatt helt avstand fra dem.Hel familien har sagt til ham hvor ille de oppfører seg men det er ikke noe som går inn.Hjelp meg,er du snill.Vennlig hilsen farmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ønsker deg alt godt.

Legg innlegget ditt inn på forum for samliv også! :0) Så kanskje terapeuten der inne har noen ord til deg.

Jeg synes du gjør en fantastisk jobb, og at du for all del må fortsette å ta vare på eldstejenta. Hvis sønnen din ikke innser at han ødelegger sine egne unger med å holde på sånn, så er det lite dere kan gjøre med det. Sett ned foten en gang for alltid og si at du nekter å la deg hersje med, og hvis de ikke kan tolerere det så får de la være å komme. De to minste har i alle fall BEGGE foreldrene rundt seg, om ikke de får lov å komme til dere.

En tung situasjon å være i, men du kan ikke la dem ødelegge deg, eller det fine forholdet du har til jenta og mora hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lee1365380400

Legg innlegget ditt inn på forum for samliv også! :0) Så kanskje terapeuten der inne har noen ord til deg.

Jeg synes du gjør en fantastisk jobb, og at du for all del må fortsette å ta vare på eldstejenta. Hvis sønnen din ikke innser at han ødelegger sine egne unger med å holde på sånn, så er det lite dere kan gjøre med det. Sett ned foten en gang for alltid og si at du nekter å la deg hersje med, og hvis de ikke kan tolerere det så får de la være å komme. De to minste har i alle fall BEGGE foreldrene rundt seg, om ikke de får lov å komme til dere.

En tung situasjon å være i, men du kan ikke la dem ødelegge deg, eller det fine forholdet du har til jenta og mora hennes.

Hei.. Har ingen råd. Ville bare si at du virker som et usedvanlig godt menneske og jeg håper dette vil ordne seg for DEG. For det har du fortjent synes jeg. Stå på

Lee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...