Gå til innhold

Livet mitt -så godt og så vondt på samme tid


Gjest mia-veronica

Anbefalte innlegg

Gjest mia-veronica

Jeg forundres så av denne store motsetningen. Hvordan kan man ha det så flott og samtidig så forferdelig vanskelig?? Jeg nyter å være nybakt mamma, men det stiller også uendelig store krav. Det er akkurat som om jeg føler tusen ganger sterkere enn før, på godt og vondt!

Jeg mener, jeg er jo så kjempeheldig, som har fått dette barnet, det er jo ingen selvfølgelighet det? Hun er frisk og sover godt om nettene. Og kjæresten min, han er jeg bare så forferdelig glad i! Vi har det veldig godt sammen, det er som om alle vanskene vi har hatt/har, bare knytter oss sterkere sammen.

Nå har han begynt å jobbe igjen. Jeg er selvfølgelig derfor mye alene med barnet, og det er veldig slitsomt. Tror kanskje jeg strever for hardt til tider? I det siste har jeg hatt mange mareritt om at jeg har glemt at jeg har et barn å ta meg av, ikke har jeg gitt det mat heller! Det er som om denne uroen følger meg inn i dagen også.

Skulle som nå ønske at mamma var frisk og kunne gitt meg råd. Føler meg alene og usikker. Helsesøster sier jeg ikke skal uroe meg så mye, at den lille har det bra.At jeg burde være mer fornøyd med meg selv.

Våren er her og med den mye arbeid ute for mannen min. Da vi ikke hadde barn delte vi på arbeidet, nå blir han vel å gjøre det alene. Det i seg selv er ikke noe problem, men jeg er redd (inni meg) at det blir for tungt for meg å ha den lille så mye alene.

NHD: Fins det noe råd for oss?

På forhånd takk!

Ps Jeg har shcizoaffektiv lidelse. Vært en del innlagt i perioder siden jeg var 17. (10 år ca. siden jeg ble dårlig) Nå tar jeg meds som jeg syns hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er ikke lett å "bare ta det med ro". Men du kommer sikkert ikke til å glemme barnet. Det er jo en del av deg.

Når det gjelder hagearbeid kan jo barnet være med dere. Kjøp myggnetting og la barnet sove ute. Det har det bare godt av. Er det fint vær kan du jo ta ut lekegrinden når det blir bedre. Sett vognen i skyggen eller sett opp en parasoll for at det ikke skal bli for varmt/sterk sol på ham/henne.

Det er ikke nødvenig at du gir avkall på det du liker fordi om du har fått barn. Dere kan jo ta skift om å ta barnet når det gråter også når dere begge er ute. Det går nok fint skal du se.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...