Gå til innhold

fortsatt skabb???

Anbefalte innlegg

jeg fikk ifjor høst skabb og gikk noen måneder med det.jeg gikk så til min fastlege rundt juletider og behandlet deretter med nix-krem og nix-shampo to ganger.kløen og utslettet forsvandt etterhvert som forventet men bestilte likevel time hos hudlege for å være sikker.da jeg kom til hudlegen 19 feb.kunne han ikke finne noe skabb og kløen var borte.

klumpene på pungen og penis var også nesten borte.siden den tid har jeg ikke hatt noe mer kløe eller utslett MEN klumpene på penis og pung vender stadig tilbake. noen dager er de nesten borte og andre dager er de ganske store og da klør det endel på pungen.

jeg får samtidig noen blemmer i rumpen men klør ingen andre steder på kroppen. jeg har behandlet med nix-krem og nix-shampo totalt fem ganger.jeg har heller ikke hatt intim kontakt med noen etter jeg oppdaget skabb første gang.Men desse klumpene på pungen vil ikke gi seg. HAR JEG FORTSATT SKABB?? VIL KLUMPEME PÅ PUNGEN FORSVINNE ELLER MÅ DE BEHANDLES MED NOE ANNET??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142056-fortsatt-skabb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Tviler på at det er mer skabb igjen. Prøv en soppdrepende kur; f.eks Lamisil morgen og kveld i 2 uker. Klumpene kan være talg-kjertler som har hovnet litt fordi huden har blitt så irritert. Se an en periode etter soppkuren, og kontakt evt. lege påny dersom kulene fortsetter å komme noen uker etter avsluttet soppkur.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142056-fortsatt-skabb/#findComment-898714
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...