Gå til innhold

NHD - Cipralex og gravid i uke 35


Gjest nassejenta

Anbefalte innlegg

Gjest nassejenta

Hei.

Jeg har slitt mye med angst gjennom hele svangerskapet. Nå begynner jeg og bli sliten, og trenger litt hjelp. Må jo være frisk og rask når beibien kommer!! Min fastlege har snakket med poliklinikken, men de har ikke kapasitet til å ta meg inn. Står også på venteliste hos psyk.

Men på poliklinikken anbefalte de at jeg skulle begynne på Cipralex, 1/2 tab for dagen. Er dette trygt iht barnet jeg bærer på?? Og hva med amming når barnet kommer til verden? Jeg vil jo ikke føde et barn som er avhengig av ssri....

Kan du svare meg på dette?? Skal hente resepten i dag, det ble anbefalt meg å komme igang så fort som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Cipralex er ufarlig i svangerskap og amming.

Likevel synes jeg at du har fått et elendig tilbud.

En gravid kvinne i 35. uke _skal_ prioriteres og få time innen en uke på psykiatrisk poliklinikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nassejenta

Cipralex er ufarlig i svangerskap og amming.

Likevel synes jeg at du har fått et elendig tilbud.

En gravid kvinne i 35. uke _skal_ prioriteres og få time innen en uke på psykiatrisk poliklinikk!

Takk for svar!

Jeg var ikke imponert selv heller, men får prøve dette nå... har stått på venteliste flere mnd hos psyk.

Min lege + jordmor og helsesøster har lovet meg ekstra oppfølging etter at barnet er født. Jeg hadde fødselsdepresjon da jeg fikk min førstefødte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...