Gå til innhold

grunnstønad o.l


Gjest sss

Anbefalte innlegg

Hei!

Det kom meg for øret at noen får grunnstønad når man går på diett. Jeg er allergisk for fisk, og har gjennom hele oppveksten fått laget ekstra middag til meg når familien har hatt fisk (som har vært minst 3 dager uken), og dette har jo vært en ekstra kostnad for familien.

Nå er jeg blitt samboer og planlegger familieforøkelse - hittil har vi aldri hatt fisk til middag, men spiser mye kjøtt og grønnsaker som er mye dyrere enn fisk som man har muligheten til å fiske selv. Er dette grunnlag for å få grunnstønad og hvordan går man i så tilfelle frem for å få det? Hvor mye støtte kan man få i måneden? Skal man ta med andre utgifter i forbindelse med allergi når man søker slik som hyppige legebesøk, mye medisiner, salver, kremer o.l.?

Jeg er allergisk for flere ting - og det ser ut til at jeg utvikler astma, og har derfor planer om å investere i ordentlig luftrenseanlegg i huset vi skal bygge til sommeren? Har jeg noen krav på støtte i den forbindelsen?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Når det gjelder grunnstønad, gis den til ekstrautgifter som du har men som friske ikke har. Jeg tviler derfor på at du får grunnstønad fordi du må spise kjøtt i stedet for fisk - men det er jo lov å søke.

Når det gjelder luftrenseanlegg er jeg neimen ikke sikker, her kan du snakke med hjelpemiddelsentralen. Du kan også snakke med lign.kontoret vedr. fradrag for denne utgiften i ligningen, jeg tror det er større mulighet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...