Gå til innhold

Candida

Anbefalte innlegg

Gjest muffen2
Skrevet

Nå må også allmennleger lære seg å sette ting i sammenheng!! folk kommer til legen og ramser opp symptomer, men legene klarer ikke å legge 2 og 2 sammen! Pasient: jeg har belegg på tunga, soppinfeksjon i underlivet, er slapp og trøtt, blir ofte syk, mangler næringsstoffer (spes B12)...

Legen: tror ikke dette har noen sammenheng. Det med B12 kan jo skyldes noe i tarmsystemet sier de, men de setter det ikke i sammenheng med noe annet.

Hallo!!! Det er jo lettere å stille diagnoser på seg selv i norge, enn det er å få noen fornuftige svar fra leger.

tok kontakt med noen leger som tenker litt mer alternativt og disse var inne på candida med én gang! og når jeg leste om candida på nett så falt alle bitene på plass...

nå må også vanlige leger forstå at dette er faktisk noe som eksisterer, og som mange sliter med. leger vet så lite om trøtthetssyndrom og candida, og de tviler veldig på om dette er noe som finnes, men jeg skal love dere at det finnes for jeg har hatt de begge 2! :@ i et halvt år har jeg sloss mot skolemedisinen. de har jo ikke fatta noe om hva som har feilt meg og bare bedt meg ta tia til hjelp. og jeg ser oxo her i forumet folk som har samme symptomer, og som får teite svar...

så nå er det på tide og tenke litt annerledes...

Fortsetter under...

Gjest Frustrerad
Skrevet

Enig!

Virker som de er interessert i å få deg inn og ut av kontoret så fort som mulig. Har selv vært flere ganger hos lege for magesmerter uten å få noen diagnose. "Muligens noe med gallen" "Kanskje nyrebekkenbetennelse" Så får man en tablettkur, uten at det har blitt tatt prøver av noe som helst. Forsøker man å fortelle om andre symptomer man har hatt i forbindelse med dette, får man bare et "javel ja, det har nok ingen sammenheng". Pussig hvordan symptomer som ikke har sammenheng alltid oppstår samtidig.

Kizza1365380506
Skrevet

Hvordan arter dette seg for menn? Vet du det. Jeg har nemlig en mann som har ofte vondt i magen og er utrolig trøtt alltid. Legene finner ingenting feil med ham heller. Kan det være dette som feiler ham og?

Mvh

Gjest muffen2
Skrevet

Hvordan arter dette seg for menn? Vet du det. Jeg har nemlig en mann som har ofte vondt i magen og er utrolig trøtt alltid. Legene finner ingenting feil med ham heller. Kan det være dette som feiler ham og?

Mvh

Vet ikke hvordan det arter seg for menn. ganske likt som for kvinner vil jeg tro. Det kan jo høres ut som det er det, eller en matallergi (f.eks. cøliaki). jeg ville tatt kontakt med noen og forhørt meg... balderklinikken tar sånne tester, men vet ikke hvem andre. vet bare at vanlige leger ikke har helt troa på at dette er noe som eksisterer :o

Kizza1365380506
Skrevet

Vet ikke hvordan det arter seg for menn. ganske likt som for kvinner vil jeg tro. Det kan jo høres ut som det er det, eller en matallergi (f.eks. cøliaki). jeg ville tatt kontakt med noen og forhørt meg... balderklinikken tar sånne tester, men vet ikke hvem andre. vet bare at vanlige leger ikke har helt troa på at dette er noe som eksisterer :o

Takk for svar. Skal jammen sjekke det grundig. Søsteren hans har nemlig cøliaki og fått det konstantert nå i voksen alder.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...