Gå til innhold

HJEEEEELP!!!

Anbefalte innlegg

Gjest nadja20

Nå er jeg drittlei!! Håper noen kan gi meg et svar på hva som feiler meg, for det kan i alle fall ikke min lege! Det hele begynte for et år tilbake siden. Jeg ble ofte svimmel, og hadde et trykk i hodet. Det var veldig merkelig og ubehagelig, så jeg oppsøkte lege. Legen min sa han trodde det var angst, men ettter et halvt års tid kom jeg tilbake og han sa at jeg burde sjekke hjerterytmen min. Jeg besøkte en hjertespesialist, men alt var i orden. Jeg hadde litt lavt bldtrykk, men det skulle vist bare være sunt. De siste mnd har plagene blitt så store at det har gått utover mitt sosiale liv. Jeg kan ikke lenger trene og lignende for da får jeg liksom et trykk i hodet, det føles som om jeg er på en båt! Og jeg kan ikke lenger gå ut på byen og ta meg noen øl, fordi dagen derpå kan jeg nesten ikke reise meg opp uten at plagene kommer. Hva gjør egentlig alkohol med blodtrykket? Dette kan umulig være angst, men jeg får jo på en måte angst av å gå å ikke vite hva som feiler meg! Kan det være en eller annen form for blodtrykks sykdom? Hjernesvulst? Da jeg kom tilbake til legen etter å ha vært hos hjertespesialist, sendte han meg rett hjem. Han kunne ikke gjøre noe mer sa han. Men jeg kan jo ikke gå rundt slik! Jeg mister jo helt balansen, det er på en måte som om noen dunker borti meg. Dette skjer utallige ganger i løpet av dagen, men mest når jeg er i aktivitet. Herregud, jeg er 20 år, og vil ut å ha det gøy! De siste dagene har jeg faktisk gruet meg for å gå opp trappene! Har ofte hodepine og kvalme, men kanskje det er fordi jeg er bekymret!? Ikke vet jeg...Håper noen kan hjelpe en stakkars 20 år gammel jente:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142224-hjeeeeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Vel for det første ville jeg skiftet fastlege. Hjelpe og bevare meg. Dette hadde jeg ikke funnet meg i.

For det andre. Den svimmelheten har jeg også vært ute for. Kan si såpass at det ikke er virus i balansenerven eller noe sånn. Fikk klar beskjed av øre-nese-halsspesialist at det var feil svimmelhet for det. Da skulle verden gå rundt. Men det er ubehagelig når gulvet liksom bare forsvinner under deg. Forstår godt at du ikke vil gå i trapper, spesielt ikke nedover.

Det er ikke så mange råd jeg kan gi deg. Hos meg tror jeg det hadde sammenheng med at stoffskiftet mitt var lavt. Jeg går nå på thyroxin medisin. Og svimmelheten er borte. Om jeg får det nå, så er det når jeg er veldig trøtt og da bare en kort periode til jeg har fått hvilt meg.

Du kan jo også få sjekket jern, b-12 og folin lagrene dine. De kan også spille inn. Det har jeg også fått påfyll av.

Det som hadde bekymret meg mest var trykket du har inni hodet. Nå har ikke jeg greie på blodtrykket men kanskje noen andre her har det. (lavt stoffskifte kan føre til lavt blodtrykk) Jeg hadde iallefall ikke gitt meg på tap overfor legen. Noen tar litt for lett på det når det gjelder unge mennesker dessverre.

God bedring.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142224-hjeeeeelp/#findComment-895105
Del på andre sider

Gjest nadja 20

Vel for det første ville jeg skiftet fastlege. Hjelpe og bevare meg. Dette hadde jeg ikke funnet meg i.

For det andre. Den svimmelheten har jeg også vært ute for. Kan si såpass at det ikke er virus i balansenerven eller noe sånn. Fikk klar beskjed av øre-nese-halsspesialist at det var feil svimmelhet for det. Da skulle verden gå rundt. Men det er ubehagelig når gulvet liksom bare forsvinner under deg. Forstår godt at du ikke vil gå i trapper, spesielt ikke nedover.

Det er ikke så mange råd jeg kan gi deg. Hos meg tror jeg det hadde sammenheng med at stoffskiftet mitt var lavt. Jeg går nå på thyroxin medisin. Og svimmelheten er borte. Om jeg får det nå, så er det når jeg er veldig trøtt og da bare en kort periode til jeg har fått hvilt meg.

Du kan jo også få sjekket jern, b-12 og folin lagrene dine. De kan også spille inn. Det har jeg også fått påfyll av.

Det som hadde bekymret meg mest var trykket du har inni hodet. Nå har ikke jeg greie på blodtrykket men kanskje noen andre her har det. (lavt stoffskifte kan føre til lavt blodtrykk) Jeg hadde iallefall ikke gitt meg på tap overfor legen. Noen tar litt for lett på det når det gjelder unge mennesker dessverre.

God bedring.

Mvh

Tusen takk for svar:) Er det vanskelig å skifte fastlege, og hvordan gjør jeg dette? Hva vil det si å ha lavt stoffskifte? For en stund siden tok jeg en blodprøve på sykehuset for å sjekke om jeg manglet div ting, men jeg vet ikke om de sjekket de b12 greiene du snakker om.... Sjekker man stoffskiftet gjennom en blodprøve? Kan ikke så mye om disse greiene her:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142224-hjeeeeelp/#findComment-895333
Del på andre sider

Kizza1365380506

Tusen takk for svar:) Er det vanskelig å skifte fastlege, og hvordan gjør jeg dette? Hva vil det si å ha lavt stoffskifte? For en stund siden tok jeg en blodprøve på sykehuset for å sjekke om jeg manglet div ting, men jeg vet ikke om de sjekket de b12 greiene du snakker om.... Sjekker man stoffskiftet gjennom en blodprøve? Kan ikke så mye om disse greiene her:)

Ja du sjekker stoffskifte med en enkel blodprøve. Å ha lavt stoffskifte vil si at kroppen går på lavgir. Du har problemer med å slanke deg, fryser mye, lav kroppstemperatur, lav puls, lite initiativ, problemer med hukommelsen og finne ord etc. Les litt mer her http://www.stoffskifte.org/hovedside/frame.html

Om du vil skifte fastlege, de kan du gjøre to ganger i året. Fant denne siden her http://odin.dep.no/shd/flo/

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142224-hjeeeeelp/#findComment-895377
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...