Gå til innhold

Hva er galt med meg?


Comar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 22 år, som i det siste har innsett at jeg har psykiske problemer. Disse problemene har jeg slitt med hele livet. Grunnen til at jeg først nå har fått øynene opp for dem, er at jeg i perioder har opplevd at de har forsvunnet! Det har derfor gitt meg håp om at det går an å gjøre noe med det! Kanskje noen kan styrke håpet mitt..?

Jeg lider av dårlig selvtillit. Det merkes spesielt i sosiale sammenhenger. Jeg har ikke egne meninger, og har ikke sterke følelser for noe.. Jeg føler stort sett ingenting, utenom likegyldighet og ubehag.. Vennskap klarer jeg ikke å holde på, og å oppleve kjærlighet virker umulig. Jeg sliter også med hukommelsen, kanskje fordi jeg ikke klarer å knytte følelser til det som skal huskes.

Når det er snakk om å finne på noe sosialt, finner jeg ofte på dumme unnskyldninger og holder meg hjemme..

Jeg kjenner utrolig mange folk, men egentlig ingen veldig godt. Ikke engang min egen familie. Vi har dessverre et ganske overfladisk forhold..

Jeg har aldri seriøst vurdert å ta mitt eget liv, men jeg tenker ofte på hva som er vitsen med å leve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Kanskje du burde ha litt hjelp til å bearbeide følelsene dine. Det er vanskelig å føle seg alene og utenfor. Om du studerer er det kanskje en organisasjon som kan hjelpe deg. Spør gjennom studentsamskipnaden. Ellers kan du alltid gå gjennom legen og få en time hos en psykolog.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten som å lese om seg selov gitt. Synes det høres ut som det er det som kalles "sosial fobi". En psykolog kan kansje hjelpe. Ellers så er det vel om å gjøre å tenke at du er like mye verdt som hvilke som helst andre og da skal det visst bli lettere dersom du ser på andre mennesker som likemenn og ikke at de er over deg.

En felle å gå i er å tenke på andre som midre værdt en en selv og si til seg selv hvorfor en skal gidde å ta kontakt med dem, hva har de å tilføye, det er ihvertfall veldig farlig. Det kan føre til distanse.

Vet ikke om du fikk noe ut av det, det var kun noen tanker som jeg har tenkt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...