Gå til innhold

traumebehandling 6.time

Anbefalte innlegg

Vi begynte timen med å snakke om hva jeg tenker rundt denne behandlingsformen. Etter at jeg hadde snakket litt, så snakket hun litt om hva hun tenkte var lurt å ta opp, nemlig det med at jeg ikke ser min egen verdi.

Men hun pratet ganske lenge, og mens jeg hørte på hva hun sa, så skled jeg lenger og lenger bort. Hun oppdaget at jeg ble borte og spurte ganske strengt hvor jeg var, jeg svarte "døden". Så sa hun noe jeg ikke husker og jeg svarte: "han venter på meg på den andre siden..."

(forklaring følger: jeg har helt til nå trodd at faren min venter på den andre siden for å fortsette med det han begynte på. Altså, dør jeg en naturlig død (ulykke, sykdom, alderdom etc), så er jeg dømt til et incesthelvete i all evighet. Så den eneste måten jeg kunne slippe unna dette på, var å ta livet av meg, da ville jeg slippe å møte ham. Logisk? Nja, i mitt hodet ble det det...)

Min faste behandler vet om denne overbevisningen, men det visste ikke hun andre. Så når jeg sier at han venter på den andre siden (for jeg ser at han står der, klar til å fortsette), så svarer hun: "ja, det er mye mulig", DA får jeg panikk! Jeg får bare såvidt med meg neste spm; "og hvordan skal du møte det?", men da er det for sent, jeg har forsvunnet. Inn i mitt helvete av dødsangst, redsel for overgrep i det uendelige og jeg gråter, trygler at jeg ikke vil, jeg hyperventilerer, ber om at jeg må få dø. Hun snakker til meg, ber meg puste rolig, tilslutt gjør hun nesten det verst tenkelige, hun tar tak rundt håndleddene mine, og hun har flaks som ikke får seg en trøkk.

Dette er første gang at behandlere har sett denne type reaksjon/fb-/angstanfall. Det er kun to-tre før som har sett meg reagere så sterkt. Jeg blir veldig sliten av det. Etter at jeg var forholdsvis rolig igjen, så snakket vi litt om denne overbevisningen, hvor den kommer fra og om det er lurt å ha den med seg videre.

Ny time dagen etter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142303-traumebehandling-6time/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...