Gå til innhold

Dagbok nok en gang


Gjest z253

Anbefalte innlegg

Sliter litt med dette, dvs. å begrense hvor mye jeg skal skrive. Så derfor lurte jeg på om det noen av dere skriver dagbok. Hva skriver dere om? Hver dag eller bare dersom det har vært noe spesiellt? Hvor mye skriver dere? Hva føler dere at dere får ut av det? Dersom dere har skrevet hvorfor sluttet dere?

Jeg tenker at dersom jeg får skrevet ned noe av det som skjer, så får jeg repetert det slik at det blir lettere å huske, så går kansje ikke bare dagene forbi uten at en får utrettet noe. Problemet er at jeg ikke klarer å begrense det jeg skriver så jeg må skrive mye, så noen ganger så lurer jeg nesten på om jeg eksisterer for boka, det burde jo være omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg skriver ganske mye.. noen ganger hver dag, noen ganger alt jeg har gjort den dagen. Av og til er jeg periodeskriver, av og til skriver jeg når jeg har gjort et fremskritt. Når jeg har en spiseforstyrra periode skriver jeg for å prøve å finne ut hva som utløser den eller sånn at jeg i ettertid kan se hvordan den utarter seg. Noen ganger skriver jeg sammendrag av lengre perioder. Noen ganger skriver jeg brev til behandlerne mine når det er ting jeg ikke klarer si til dem. Av og til skriver jeg ned tanker jeg får etter å ha snakket med dem. Jeg skriver mest når jeg er innlagt.

Nå sitter jeg på, tja, kanskje 150-200 sider med dagbok fra de siste årene. Jeg har delvis tatt vare på innlegg fra dol som skal limes inn. Jeg vil da sitte med et dokument som kanskje om noen år vil gi meg et bedre bilde av meg og min historie.

Jeg skjønner hva du mener med at du nesten eksisterer for boka, jeg følte det også sånn en stund, at det var viktig å få skrevet ned absolutt alle detaljer. Det vil roe seg. Kanskje du kan prøve å bare skrive ned det som har fått deg fremover den dagen? Noen bruker å skrive ned alt positivt som har skjedd med dem den dagen. Trenger ikke være store ting, kanskje bare at man rakk bussen selv om man var sent ute, eller at man fikk en koselig sms :-)

Alt er mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...