psori Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg har psoriasis, og holder nå på med en «matkur» for å bli bedre. Den innebærer å kutte ut karbohydrater, stivelse og sukker i kosten, urtetabletter for å rense leveren og massasje av 3 punkt på kroppen som også hjelper levern å bli «frisk.» Teorien er at det er leveren til psoriasispasienter som ikke fungerer optimalt, en blir ikke kvitt alle avfallsstoffene, og det resulterer i utslett på huden. Når utslettene er borte skal en gå over til å spise mer normalt, uten å «spise seg» tilbake til sykdommen. Har gjort dette en gang før, men måtte avbryte fordi jeg ble gravid. Utslettene var da nesten borte. Nå begynner det å bedre seg igjen. Jeg har tro på at dette skal fungere siden jeg har sett såpass bra bedring. Kom over dette på internett, en amerikansk lege som heter Robert E. Connelly står bak. Lurer på om det er noen som har erfaring med denne/liknende kur, spesielt lurer jeg på om fagpersonene har kommentarer på leveren sin innvirkning på psoriasis. Hvis dette gjør meg frisk, hvorfor har jeg ikke hørt om denne måten å behandle psoriasis på da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142323-psoriasis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Dette er et spennende fagfelt. Jeg har tro på at kosthold og justeringer av dette generelt har stor betydning for de fleste sykdommer. Men dessverre er det svært mange ulike teorier. I tillegg er det slik at ulike mennesker reagerer ulikt på ulike kost-endringer. Kostholdet du nevner er trolig noe de fleste av oss hadde hatt godt av. I Norge ligger medisinen ganske langt "etter" når det gjelder ernæring og helse. Prøv å les litt i bladet "Mat og helse"; der kan du søke på psoriasis. Stig Bruset i DOL`s alternativ-medisin forum er en av de bedre i landet på området, spør ham også... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142323-psoriasis/#findComment-899059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.