caroline1 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 hei,jeg er en jente paa 20 aar. for et halvt aar siden "sluttet" jeg med det man kaller bulemi(overspising med oppkast etterpaa)dette varte ca 5 mnd uregelmessig foer dette. Jeg vet ikke om dette har noe med det jeg sliter med naa:nemlig veldig hoven mage,oppstot fra magen,"hektiske"roser i kinnene,svak hodepine innemellom,svaert langsom fordoyelse,metthetsfolelse pluss at jeg har en kul nederst i magen. Menstruasjonen har vaetr borte i ca 4-5 mnd. men det har ogsaa hendt tidligere.. Jeg har hort om magekreft og er veldig redd for at det kan vaere symptomer paa dette! Jeg har vaaert i utlandet et halvt aar og kommer ikke tilbake til Norge foer om et par mnd. kan jeg vente med aa gaa til lege da.og hva slags sykdommer kan disse symptomene peke mot? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142341-mage-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Så fint at du har sluttet med overspising og oppkast. Desverre er det vanlig at de som har hatt spiseforstyrrelser vil ha en "irritabel tarm" i flere måneder etterpå. Tarmen jobber ujevnt. Dette vil gå over. prøv å søk litt på "irritabel tarm" her i DOL. Prøv Vi-siblin fiberpuber iblandet Biola-melk ( youghurt-liknende) morgen og kveld fast. Muligens er stoffskiftet ditt i ulage; dette vil nok justere seg til normalen etterhvert, dersom du spiser riktig. Menstruasjonen vil komme tilbake når fettlageret på kroppen, stoffskiftet og spisevanene dine har normalisert seg. Kulen nederst i magen er det vanskelig å si noe om. Be om en vanlig helsesjekk når du kommer hjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142341-mage-problemer/#findComment-899144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.