Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,jeg er en jente paa 20 aar. for et halvt aar siden "sluttet" jeg med det man kaller bulemi(overspising med oppkast etterpaa)dette varte ca 5 mnd uregelmessig foer dette. Jeg vet ikke om dette har noe med det jeg sliter med naa:nemlig veldig hoven mage,oppstot fra magen,"hektiske"roser i kinnene,svak hodepine innemellom,svaert langsom fordoyelse,metthetsfolelse pluss at jeg har en kul nederst i magen. Menstruasjonen har vaetr borte i ca 4-5 mnd. men det har ogsaa hendt tidligere.. Jeg har hort om magekreft og er veldig redd for at det kan vaere symptomer paa dette! Jeg har vaaert i utlandet et halvt aar og kommer ikke tilbake til Norge foer om et par mnd. kan jeg vente med aa gaa til lege da.og hva slags sykdommer kan disse symptomene peke mot?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142341-mage-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Så fint at du har sluttet med overspising og oppkast. Desverre er det vanlig at de som har hatt spiseforstyrrelser vil ha en "irritabel tarm" i flere måneder etterpå. Tarmen jobber ujevnt. Dette vil gå over. prøv å søk litt på "irritabel tarm" her i DOL. Prøv Vi-siblin fiberpuber iblandet Biola-melk ( youghurt-liknende) morgen og kveld fast.

Muligens er stoffskiftet ditt i ulage; dette vil nok justere seg til normalen etterhvert, dersom du spiser riktig. Menstruasjonen vil komme tilbake når fettlageret på kroppen, stoffskiftet og spisevanene dine har normalisert seg. Kulen nederst i magen er det vanskelig å si noe om. Be om en vanlig helsesjekk når du kommer hjem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142341-mage-problemer/#findComment-899144
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...