Gå til innhold

Angst/depresjon


Julie24

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i en lang stund vært plaget med panikkangst og depresjon..noe som er utrolig slitsomt å ha med seg i sin hverdag. Men dette spm stiller jeg på vegne av min samboer. Han har store vansker med å forholde seg til meg, - når jeg har mine store humørsvingninger (trist, sint, agrressiv o.l) Jeg krever vel sikkert mye tålmodighet pga dette, men det er vanskelig for meg å fortelle hva han skal gjøre/ikke gjøre, når jeg i perioder er så deprimert at jeg ikke en gang klarer sette ord på følelsene mine..og i det hele tatt har problemer med å snakke om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er ikke lett å være pårørende eller nær venn etc. for oss som har psyk. problemer. Det verste, sier mannen min, er at han ikke vet hva han skal gjøre. Da hendte det faktisk at han ble sint på meg. Han er en veldig rolig mann, egentlig. Det var litt skremmende. Men vi har kommet oss gjennom det, men det er også fordi jeg er blitt mye bedre.

Det burde kanskje vært en støttegruppe for pårørende til mennesker med lettere psykiske problemer egentlig.

Jeg råder dere til at du/dere finner ut en måte han kan roe deg ned på/støtte deg med, og som du kan akseptere når du har det som verst. Han vet hvordan du er utad og du vet hvordan du har det inni deg. I din neste gode periode snakker dere om det og finner en løsning sammen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...