Gå til innhold

Er jeg psykotisk?


jjohnsen

Anbefalte innlegg

jeg har ikke følt meg så bra psykisk i det siste. sliter med å være på psykiatrisk etterverns insitusjon.

jeg føler det er kaos og tankekjør oppi hodet mitt, det føles som det ikke er plass til flere tanker der nå. jeg driver og grubler mye på disse tankene, og det sliter meg ut. jeg blir aggressiv når noen snakker til meg, og blir ganske fort irritert.

jeg ser syner, og føler noen tar på kroppen min som ikke er der. føler også at personalet rotter seg sammen mot meg og skal ta meg og kontrollere meg,de snakker om meg og det i negativ retning, og de overvåker meg.

jeg har ikke tatt medisinen min på flere dager, og på institusjonen gjemte jeg medisinen og skulle samle dem opp, jeg ble da tatt for dette. nå er jeg hjemme på perm i helgen, og spør derfor dere, siden jeg får så mange ulike svar fra helsepersonell. så lurer jeg på om jeg er psykotisk eller ikke?takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest erfaring på området

Jeg er helt enig med Soleil, begynn å ta medisinene dine igjen.

Det du beskriver, høres absolutt ut som psykotiske symptomer. F.eks hører stemmer eller føler noe som ikke er virkelig.

Du mener at personalet er 'ute etter deg' - det er også veldig typisk, såkalt paranoia.

Jeg kan forsikre deg om at pleierne rundt deg bare vil hjelpe deg å få det bedre, og de vil deg ikke noe vondt.

Når du tar medisinene regelmessig, forsvinner høyst sannsynlig disse symptomene. Du får det roligere inni deg og mer orden på tankene dine.

Hvis du går forlenge uten medisin, kan psykosen bli sterkere.

Lykke til og god bedring.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slapp av.....

Min oppfatning er at om man går rundt og lurer på om man er psykotisk eller ikke, så er man somregel ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...