Gå til innhold

"sekundær" infertilitet


Gjest Luksusproblem, men trist likevel

Anbefalte innlegg

Gjest Luksusproblem, men trist likevel

Hei, er fast på andre fora på DOL, men vil være anonym i dag.

Er det andre som har opplevd at det ikke blir fler etter å ha hatt et vellykket svangerskap?

Ja, det kan virke som et luksusproblem, og jeg vil absolutt ikke virke utakknemlig. For den som ikke har noen er vel ett barn den aller største lykken og jeg er *inderlig* glad og takknemlig for de barna jeg har fått. Men ville så gjerne ha fler... Jeg har alltid sett for meg en stor familie, ble gravid på 1-2-3 med de jeg har, og så plutselig er det som å møte veggen. Har ikke mens eller noe lenger, så *noe* er ikke som det skal, men jeg føler ikke at det er riktig å oppta dyrebar tid i helsevesenet når jeg tross alt er så heldig å har barn fra før.

Noen som vil svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest siwidi

Det er mange her og på FUB-forum som strever med sekundær infertilitet og som gjennomgår søskenforsøk for å få flere barn. Du er ikke alene.

Det kan synes som et luksusproblem, men faktum er at for veldig mange så er det viktig med mange barn. Om du ønsker deg null, ett eller ti barn er egentlig irrelevant når du ikke får det du drømmer om og ønsker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusproblem...

Det er mange her og på FUB-forum som strever med sekundær infertilitet og som gjennomgår søskenforsøk for å få flere barn. Du er ikke alene.

Det kan synes som et luksusproblem, men faktum er at for veldig mange så er det viktig med mange barn. Om du ønsker deg null, ett eller ti barn er egentlig irrelevant når du ikke får det du drømmer om og ønsker deg.

Takk for svar siwidi. (Jeg hadde halvveis ventet meg en flom av sinte "utakknemlige beist"-svar, er glad det ikke ble slik, da!)

Jeg vet ikke om jeg forstår dette med "søskenforsøk" helt, jeg trodde det var forsøk på "prøverørsbarn nr 2" for å si det litt lettvint. Er det uansett på hvilken måte man har fått barn på før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar siwidi. (Jeg hadde halvveis ventet meg en flom av sinte "utakknemlige beist"-svar, er glad det ikke ble slik, da!)

Jeg vet ikke om jeg forstår dette med "søskenforsøk" helt, jeg trodde det var forsøk på "prøverørsbarn nr 2" for å si det litt lettvint. Er det uansett på hvilken måte man har fått barn på før?

Hei!

Helsevesenet skiller ikke mellom søskenforsøk og "førstegangsprøving". Dersom dere skal i gang med ivf, havner dere inn i mølla på linje med alle andre, det vil si at dere får inntil tre forsøk for totalt 18.000 kroner i det offentlige.

Tidligere, før egenbetalingen ble innført, ble "førstebarnsprøverne" prioritert.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusproblem

Hei!

Helsevesenet skiller ikke mellom søskenforsøk og "førstegangsprøving". Dersom dere skal i gang med ivf, havner dere inn i mølla på linje med alle andre, det vil si at dere får inntil tre forsøk for totalt 18.000 kroner i det offentlige.

Tidligere, før egenbetalingen ble innført, ble "førstebarnsprøverne" prioritert.

Hilsen

Aha. Er det slik det er.

IVF kjem ikkje til å bli aktuelt for oss, men det var fint å få det oppklart. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vindi1365380658

Aha. Er det slik det er.

IVF kjem ikkje til å bli aktuelt for oss, men det var fint å få det oppklart. Takk.

Hvorfor ikke ivf ?

Hilsen bare nyskjerrige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Luksusproblem

Hvorfor ikke ivf ?

Hilsen bare nyskjerrige

Det er fordi IVF ikke er akseptert i min religion. Ingen metoder for assistert befruktning utenom 'naturmetoden' er godtatt; medisiner og kirurgi som gjenoppretter fruktbarheten så paret kan bli gravide på egen hånd er OK, men ikke andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siwidi

Det er fordi IVF ikke er akseptert i min religion. Ingen metoder for assistert befruktning utenom 'naturmetoden' er godtatt; medisiner og kirurgi som gjenoppretter fruktbarheten så paret kan bli gravide på egen hånd er OK, men ikke andre ting.

Oi, uff da. Du får ta en tur til legen, be om å få Pregnyl for å få mensen og Pergotime for å få eggløsning så får vi håper naturen order resten!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vindi1365380658

Det er fordi IVF ikke er akseptert i min religion. Ingen metoder for assistert befruktning utenom 'naturmetoden' er godtatt; medisiner og kirurgi som gjenoppretter fruktbarheten så paret kan bli gravide på egen hånd er OK, men ikke andre ting.

Okei, takk for svaret.

Du får gjøre som Siwidi sier , det er da slettes ikke utakknemlig å ønske seg et til barn , det er nå min personlige mening.

Nei ta deg en tur til doktoren du.

Lykke til !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusproblem

Oi, uff da. Du får ta en tur til legen, be om å få Pregnyl for å få mensen og Pergotime for å få eggløsning så får vi håper naturen order resten!

Lykke til!

Takk.

Kanskje jeg får "kvinne meg opp" og bestille tid da... Om ikke annet så er det vel nødvendig å finne ut hva som er i ulage, så får vi se hva som skjer.

Hilsen (rart å skrive under med dette, men må jo nesten fortsette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrenden

Det er mange her og på FUB-forum som strever med sekundær infertilitet og som gjennomgår søskenforsøk for å få flere barn. Du er ikke alene.

Det kan synes som et luksusproblem, men faktum er at for veldig mange så er det viktig med mange barn. Om du ønsker deg null, ett eller ti barn er egentlig irrelevant når du ikke får det du drømmer om og ønsker deg.

Sitat : "Om du ønsker deg null, ett eller ti barn er egentlig irrelevant når du ikke får det du drømmer om og ønsker deg. "

Mener du at man har grunn til å klage hver gang man ikke får det man ønsker seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kajsamor

Sitat : "Om du ønsker deg null, ett eller ti barn er egentlig irrelevant når du ikke får det du drømmer om og ønsker deg. "

Mener du at man har grunn til å klage hver gang man ikke får det man ønsker seg?

Du skjønner nok hva som menes her..du vil bare være litt vrang! Hun snakker selvfølgelig om barn her...ikke TING!! Vær så snill og ikke misforstå med vilje da.....:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest litt ondt?

Sitat : "Om du ønsker deg null, ett eller ti barn er egentlig irrelevant når du ikke får det du drømmer om og ønsker deg. "

Mener du at man har grunn til å klage hver gang man ikke får det man ønsker seg?

Som noen sier her er deet ikke snakk om en TING, og det burde jo du også forstå.

Mener du kanskje at alle har rett til å ønske seg ett barn men ikke flere?

Sammenligner du alltid slik? På alle områder i livet? Syns det virker litt ondt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...