Gå til innhold

Hvordan i all verden


Gjest waiting for a miracle

Anbefalte innlegg

Gjest waiting for a miracle

Lider av depresjon og går på Cipralex. Min fastlege har bedt meg "finne meg" en psykolog, hun vil da skrive en henvisning for meg. Hun vet ikke om noen psykologer som tar imot nye pasienter for tiden, og vil derfor at jeg skal ta initiativ til å finne en selv. (Egentlig tror jeg dette er et middel for at jeg skal måtte "gjøre noe" selv, som en del av terapien på en måte).

Så jeg har skrevet til en håndfull psykologer som står på Helse Øst sin liste over de som har driftsavtale. Og jeg har kun fått svar fra èn!! Det er så dårlig, synes jeg. Her tar jeg meg sammen og prøver å gjøre noe med min situasjon, og så gidder de ikke en gang svare! Nå er det 6 uker siden jeg skrev, og nå må jeg prøve noe annet isteden.

Noen som vet om et sted hvor de i alle fall tar inn folk på venteliste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ja, den prosessen kan være litt frustrerende, men det er spennende når en til slutt finner noen da, selv om det er trist å bare få avslag eller ikke svar i det hele tatt.

Jeg skrev til en god del på en slik "refusjonsordningsliste", fikk mange avslag, men noen skrev faktisk tilbake og tipset meg om mulig ledige plasser hos andre, og et par tilbød meg å stå på venteliste.

Hvis du skriver i brevet at du gjerne vil sette deg opp på ventelister, har mulighet til å møte opp på kort varsel, at du kan ta avbestilte timer, og legge ved e-post adresse, telefonnummer, slik at de lett kan nå deg hvis det skulle dukke opp en ledig time.

Det kan jo være en fin "øvelse" å skrive en slik søknad selv, som du sier, men hvis du er usikker kan du kanskje be legen hjelpe deg. Også hvis du ikke finner en behandler kan du ta det opp med legen, og spørre om det finnes andre alternativ.

Ikke gi deg, skriv til flere, håper du snart får napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja, den prosessen kan være litt frustrerende, men det er spennende når en til slutt finner noen da, selv om det er trist å bare få avslag eller ikke svar i det hele tatt.

Jeg skrev til en god del på en slik "refusjonsordningsliste", fikk mange avslag, men noen skrev faktisk tilbake og tipset meg om mulig ledige plasser hos andre, og et par tilbød meg å stå på venteliste.

Hvis du skriver i brevet at du gjerne vil sette deg opp på ventelister, har mulighet til å møte opp på kort varsel, at du kan ta avbestilte timer, og legge ved e-post adresse, telefonnummer, slik at de lett kan nå deg hvis det skulle dukke opp en ledig time.

Det kan jo være en fin "øvelse" å skrive en slik søknad selv, som du sier, men hvis du er usikker kan du kanskje be legen hjelpe deg. Også hvis du ikke finner en behandler kan du ta det opp med legen, og spørre om det finnes andre alternativ.

Ikke gi deg, skriv til flere, håper du snart får napp!

pussig. jeg fikk anbefalt folk av legen min jeg, hun sendte brev til dem for meg. har ikke måttet sende noen brev selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saigon

Jeg er så glad for at jeg slapp å gå igjennom det der. Jeg bor på et sted hvor man bare blir henvist av lege til voksenpsykiatrisk poliklinikk også får man time der etter ca 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...