Gå til innhold

refundering fysioterapi ved scoliose


Ranja

Anbefalte innlegg

Hei!

Skoliose ble oppdaget ved kontroll da jeg var 8år. Var til kontroller i 5-6 år etter, og har vært igjen nå nylig. Dette kom frem av den siste kontrollen:

"Det er en høyre konveks thoracal scoliose og en venstre konveks på thoracolumbal overgang. Første høyre konveks måles til 23 grader, den caudale venstre konvekse til 15 grader.

R: Thoracolumbal scoliose"

Skal nå til fysikalsk behandling for scoliose.

Legen min har ringt til trygdekontoret for å finne ut om jeg kan få dekket behandlingen, men hun fikk ikke noe klokt svar der. Der var visst mange forskjellige diagnoser som egentlig betydde det samme, og vanskelig å tolke reglene for dette?

Har jeg med min diagnose rett til å få dekket fysikalse behandlinger?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...