Gå til innhold

Forandre på medisinene?


Soria

Anbefalte innlegg

For endel uker siden økte psykiateren efexordosen fra 225 mg til 375. For en uke siden reduserte han dosen på seroquel fra 200 mg x 2 til 300 mg om kvelden. Jeg har schizoaffektiv lidelse. Burde jeg redusere efexoren og øke seroquelen igjen? Viser til innlegget under om hypomani. Holder på å bli sprø sånn som det er nå i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Ja, jeg tror jeg ville vurdert det. Man kan ganske lett bli hypoman av spesiellt efexor hvis man har en affektiv lidelse. Sånn som du er nå minner meg mye om meg selv som hypoman. Antidepressiva kan utløse det eller gjøre det værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg ville vurdert det. Man kan ganske lett bli hypoman av spesiellt efexor hvis man har en affektiv lidelse. Sånn som du er nå minner meg mye om meg selv som hypoman. Antidepressiva kan utløse det eller gjøre det værre.

Takk. Jeg tror jeg reduserer efexoren til 300 mg i kveld. Det er greit å ha masse energi og ha det morsomt sammen med folk, men det er ikke morsomt å ha det sånn som nå når jeg er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Takk. Jeg tror jeg reduserer efexoren til 300 mg i kveld. Det er greit å ha masse energi og ha det morsomt sammen med folk, men det er ikke morsomt å ha det sånn som nå når jeg er alene.

At du klarer det. Jeg ville løpt ut i gata og slengt av meg klærne og sunget om jeg var så hypoman som det du er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du klarer det. Jeg ville løpt ut i gata og slengt av meg klærne og sunget om jeg var så hypoman som det du er nå.

*s*

Jeg sitter heller foran pc'en og hopper mens jeg røyker som en gal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*s*

Jeg sitter heller foran pc'en og hopper mens jeg røyker som en gal :)

Mens jeg spiser stesolid som om de var sukkertøy :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens jeg spiser stesolid som om de var sukkertøy :/

Hadde antagelig vært bedre om du fikk antipsykotika for å dempe hypomanien enn beroligende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Hadde antagelig vært bedre om du fikk antipsykotika for å dempe hypomanien enn beroligende..

Enig med soleil, det hadde absolutt vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde antagelig vært bedre om du fikk antipsykotika for å dempe hypomanien enn beroligende..

Seroquel er antipsykotika. Dumt av psykiateren å redusere dosen når jeg kom leende inn til ham etter å ha økt efexor. Skjønner egentlig ikke at ikke noen har reagert. Psykologen i gruppa jeg går i spurte om jeg hadde en tvillingsøster for den ene gangen var jeg kjempedeprimert og neste gang hadde jeg tatt helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg tror jeg reduserer efexoren til 300 mg i kveld. Det er greit å ha masse energi og ha det morsomt sammen med folk, men det er ikke morsomt å ha det sånn som nå når jeg er alene.

Tullete meg tok 375 mg likevel. Skal jo være sammen med folk i morgen og da er det greit å være høyt oppe. I tillegg har jeg selv redusert dosen på seroquel enda litt mer de siste dagene. Jeg vet hva jeg burde gjøre, og så gjør jeg akkurat det motsatte :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel er antipsykotika. Dumt av psykiateren å redusere dosen når jeg kom leende inn til ham etter å ha økt efexor. Skjønner egentlig ikke at ikke noen har reagert. Psykologen i gruppa jeg går i spurte om jeg hadde en tvillingsøster for den ene gangen var jeg kjempedeprimert og neste gang hadde jeg tatt helt av.

Ja, det var dårlig observert/vurdert av psykiateren. Men etter at jeg har lest det du skriver her så forstår jeg at du har trikset og mikset litt selv også. Luringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var dårlig observert/vurdert av psykiateren. Men etter at jeg har lest det du skriver her så forstår jeg at du har trikset og mikset litt selv også. Luringen!

Bare litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete meg tok 375 mg likevel. Skal jo være sammen med folk i morgen og da er det greit å være høyt oppe. I tillegg har jeg selv redusert dosen på seroquel enda litt mer de siste dagene. Jeg vet hva jeg burde gjøre, og så gjør jeg akkurat det motsatte :/

Ser man det, ja! Der har du nok antagelig grunnen til at du har vært så oppstemt de siste dagene. Skjønner det er fristende.. Får håpe det ikke tar helt av og at du får hentet deg inn igjen raskt uten å få en nedtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...