Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og en kamerat sitter og diskuterer hvor lang tid det faktisk tar før endorfin-utskillelsen i kroppen tart til, fra skadetidspunkt.

Grunnen for diskusjonen ligger i at en tredje kamerat en gang klarte å hugge av seg tåa med en øks. Han kjente ikke hugget i det hele tatt, unntatt som en "mild bris" over tåa hans, bare for å føle grusom smerte kort tid etter. Derfor lurer vi på om det var på grunn av endorfinet at han først ikke følte noe.

Med vennlig hilsen Meg. (Og beklager for et så kjedelig, teit og ubrukelig spørsmål :c)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tror heller det er sjokket som gjør at det tar litt tid før smertesignalene når hjernen.

Kizza1365380506
Skrevet

Du har vel opplevd det selv? Det er jeg helt sikker på. Du brenner deg, eller stikker deg og oppdager det ikke før du ser blodet og da først gjør det vondt. Om det endrofinet som er sent eller hjernen som oppfatter smerten sent, ja det er noejeg lurer på.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...