BadasH Skrevet 4. april 2004 Skrevet 4. april 2004 Hei! Jeg og en kamerat sitter og diskuterer hvor lang tid det faktisk tar før endorfin-utskillelsen i kroppen tart til, fra skadetidspunkt. Grunnen for diskusjonen ligger i at en tredje kamerat en gang klarte å hugge av seg tåa med en øks. Han kjente ikke hugget i det hele tatt, unntatt som en "mild bris" over tåa hans, bare for å føle grusom smerte kort tid etter. Derfor lurer vi på om det var på grunn av endorfinet at han først ikke følte noe. Med vennlig hilsen Meg. (Og beklager for et så kjedelig, teit og ubrukelig spørsmål :c) 0 Siter
Soria Skrevet 4. april 2004 Skrevet 4. april 2004 Jeg tror heller det er sjokket som gjør at det tar litt tid før smertesignalene når hjernen. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 4. april 2004 Skrevet 4. april 2004 Du har vel opplevd det selv? Det er jeg helt sikker på. Du brenner deg, eller stikker deg og oppdager det ikke før du ser blodet og da først gjør det vondt. Om det endrofinet som er sent eller hjernen som oppfatter smerten sent, ja det er noejeg lurer på. Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.