Gå til innhold

lider hun av spiseforstyrrelse?


lokern

Anbefalte innlegg

Søsteren min er 16 år. Tidligere idag ringte en veninne til foreldrene mine og sa at søsteren min ikke hadde spist på 4 dager, hun hadde bare kastet det opp igjen.

Dette kan virke som starten på en form for spiseforstyrrelse. Selv vet jeg veldig lite om dette inkl. mine foreldre. Hva bør vi gjøre? Hun har helt normale kroppsformer.

Jeg ønsker at vi i familien tar tak i dette så fort som mulig slik at det ikke utvikler seg til noe alvorlig og farlig.

Jeg vet fra før at hun og kjæresten har hatt litt interne problemer iblant, men trudde ikke dette skulle ha noen alvorlig betydning.

Er veldig takknemlig for alle svar jeg kan få her!

Hilsen en bekymret bror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det naturlige er vel å starte med å snakke med henne om det dere har fått høre. Finn ut hva hun selv tenker om situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, søs har spiseforstyrrelse. Og du må enten snakke med henne og tilby deg å være med til lege. Hvis hun ikke vil, må du henvende deg til en voksen du har tillit til (foreldre, lærer, helsesøster, slektning).

Enda godt hun har en så god bror som deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...