Gjest Elise22 Skrevet 5. april 2004 Skrevet 5. april 2004 Jeg er en 22 år gammel jente som for to års tid siden fikk problemer med kvisete og uren hud.Dette gikk ut over selvtilliten min og jeg ble rett og slett hemmet sosialt sett pga kvisene. Jeg ble deprimert. Nå har huden min imidlertid blitt veldig fin, selv om det dukker opp en kvise her og der innimellom, men de er små og enkle å dekke:) Her er hva jeg gjorde for ca 6 måneder siden, og gjør fortsatt: KVELD Hver kveld bruker jeg en grønn rensegele som heter Clenance fra Avéne som fås på apotek. Denne er kjempegod, mild og uten såpe! Dette er svært viktig, for man får kviser dersom man bruker for sterke såper! Jeg avslutter alltid ansiksvasken med kaldt vann. Etter hudvasken bruker jeg Clarins ansiktsvann for blandet hud. Dette fås i parfymerier. Denne virker beroligende på huden, og lukker porene, samtidig som den gir fuktighet. Når huden har tørket etter aniktsvannet, påfører jeg Biosa med MSM, som er en aloe vera lotion med aktivt kull. Denne er god på huden, pleier og bidrar til å redusere arr og få små rifter og sår til å gro fortere og bli finere.Denne kjøper jeg på helsekost. Den er litt dyr, men flasken holder til nesten ett års forbruk!! Så da er den egentlig veldig billig! Aktivt kull og aloe vera brukes på sykehus fordi det fremmer sårhelingen. MORGEN: Jeg renser ikke huden om morgenen, fordi jeg har funnet ut at det er best å la være. Jeg bruker bare rent vann.I løpet av natten produserer huden selv fett, og dette er beskyttelse og greit å ha gjenom dagen. Jeg smører meg hver morgen med en helt fantastisk krem (syns jeg!) som heter Lancôme soin révélateur de beaute hydrant 24H. Normal skin balancer. Denne gir masse fuktighet, men er uten fett:) Denne er også kjempedrøy, det trengs bare en mengde stor som en ert til hele ansiktet! For meg er denne et must, den beste kremen jeg noen gang har prøvd! Det er også viktig å ikke bruke sminke som tetter porene og ødelegger. Jeg har prøvd en foundation fra Lancôme som er for blandet hud og heter Adaptive, den er kjempebra! Alle disse produktene har jeg prøvd meg fram til, og jeg har brukt alle slik som her er beskrevet i 6 måneder nå, og det har hjulpet meg masse!! Heldigvis! Andre ting jeg har gjort er: Jeg tar omega-3 kapsler hver dag. Jeg tar b-vitaminer, samt sinktabletter med c-vitamin 25mg/200mg.Sink er bra for huden, og mangel kan føre til hudproblemer. Jeg byttet også p-piller fra Trionetta til Yasmine for ett år siden. Det kan virke mye med alle disse produktene, men for meg er alle helt nødvendige! Jeg er evig takknemlig for at de finnes og har hjulpet meg så mye!! Håper dette kan hjelpe andre:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.