Gå til innhold

Liten lyst til å ta i bruk efexor


voyage

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 27 år som den siste tiden føler at jeg fullstendig har møtt veggen.Jeg har hanglet siden fjor sommer og sleit meg gjennom høstsemesteret men følte at jeg begynte å gå "tom" mot juletider etter mye stress og eksamener,og nå for ca.2mnd fikk jeg noen fryktelige brystsmerter som etter mange undersøkelser viser ikke å være hjertet men rett og slett anspente muskler.Gikk med disse brystsmertene i nærmere en måned før jeg søkte hjelp.Dette førte til at jeg for ca.3 uker siden kollapset fullstendig,følte at hele livet mitt raste sammen,tok ikke telefoner,sov døgnet rundt,grein for ingenting,likegyldig til alt, og hadde utallige panikkangst anfall hvor alt bare knøt seg.

Legen min konkluderte etter dette med at jeg led av angst og depresjoner og at muskelsmertene og alt det andre sannsynligvis var en følge av dette,og skrev derfor ut efexor depotkapsler (minste dose),men problemet mitt er at jeg rett og slett er livredd for å begynne på dette og har pr. dags dato ikke tatt en eneste pille.Grunnen til dette er først og fremst bivirkninger og eventuell avhengighet,jeg har helt noia for slike medikamenter.

Legen min veit at jeg ikke har tatt pillene,men ber meg bare prøve.Den siste uken har jeg kommet meg litt ovenpå igjen avlikevel,men er redd jeg faller tilbake igjen hvis jeg begynner å stresse og tenke på skole igjen.

Sliter fortsatt med muskelsmertene i brystet,den klassiske angstklumpen i halsen,dårlig søvn o.l.Har noen noe råd for alternativ behandling??Er livredd for disse efexor pillene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan forsøke Johannesurt, som er et såkalt naturpreparat. Undersøkelser viser at det virker i alle fall mot middels til moderat depresjon. Milde bivirkninger. Regn med at du må bruke preparatet minst tre uker før du kan regne med å merke forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har lidd masse og ofte helt unødvendig p.g.a sin redsel for medisiner.

Nyere antidepresiva har svært få bivirkninger. Personlig har jeg ingen tro på Johannesurt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke Johannesurt, som er et såkalt naturpreparat. Undersøkelser viser at det virker i alle fall mot middels til moderat depresjon. Milde bivirkninger. Regn med at du må bruke preparatet minst tre uker før du kan regne med å merke forbedring.

Jeg hadde heller ikke valgt efexor hvis jeg kunne valgt selv og vist hva slags problemer det er å slutte med det. Jeg har selv gått på det i 3 år og klarer ikke å slutte med det. Bivirkningene er svimmelhet og kvalme. Føler meg nesten som om jeg er på en båt i et storm vær.

Skulle ønske at jeg orket å holde ut denne svimmelheten men har prøvd 3 ganger men måtte starte igjen etter 2 uker men svimmelhet.

Jeg gikk på 300 mg og har trappet ned selv til 75 mg som er den minste dosen med depot kapsler.

Håper du finner en medisin som passer for deg og som det ikke er så vanskelig å slutte med.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...