Gå til innhold

Bulimi/avføringsmidler


Gjest ingen nå for tiden...

Anbefalte innlegg

Gjest ingen nå for tiden...

Jeg brukte avføringsmidler daglig i ca. 1-2 mnd. Trodde jeg ikke skulle bli avhengig av dem etter så kort tid. Så bestemte jeg meg for å slutte. Har vært uten i tre uker nå, men avføringen har ennå ikke blitt normal. Tror jeg har ødelagt tarmen min for alltid... :(

Noen som har noen trøstende ord til meg? Gode råd? Vil det gå over eller er jeg ødelagt for alltid? Tør ikke gå til lege, redd han må undersøke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LucySky

Tror aldeles ikke at du er blitt avhengig av avføringsmidler på så kort tid.

Men du tenker vel mye på at du kan ha blitt det, og da så.

Se det slik at det fins mennesker som av ulike grunner er nødt til å bruke avføringsmidler ei tid, da tar det naturligvis litt før magen venner seg til å ta seg sammen på egen hånd.

Det er forskjell på avhengighet og at kroppen bruker tid på å venne seg til nye tilstander.

Drikk mye vann, spis fiberrik kost, bruk kroppen. Og ta deg tid.

Og ikke bli så opphengt på do-besøkene. Sjøl fikk jeg for meg i tjueårsalderen at jeg ikke fikk "ut" nok, og begynt eå føre små dagboksnotater bestående av hemmelige tegn for å sjekke. Så mye forstoppelse har jeg aldri hatt i mitt liv som den gangen.

Da jeg endelig greide å glemme det, gikk det over av seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarmløs

Det er nok mer psykisk enn fysisk avhengighet. Ennå har du muligheten til å stoppe før du ender opp med utlagt tarm. Tenk over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Ta det rolig.... jeg brukte Pursenin (har ikke lært meg å stave det skikkelig) 2-4ganger i uken i 6mnd. Jeg er ikke avhengig, i så fall ikke fysisk, og jeg mener Pursenin er noe av det sterkeste en får tak i. Tviler på at du er avhengig, bare t atiden til hjelp så skal du se det stabiliserer seg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...