Gå til innhold

Depresjon som følge av skarring på R ?


Gjest Rune25

Anbefalte innlegg

Gjest Rune25

til psykiateren

Jeg er en gutt på 25 år, snart ferdig med lengre realfaglig utd, har mye bra i livet mitt , mange som er glad i meg, men har vanskelig for å være sammen med dem De hyggelige tingene betyr lite lenger, da jeg føler en tristhet og er likegyldig til det meste. Dette har også gått utover skolearbeidet.

Har etterhvert fått et dårlig selvbilde og lite håp om framtida. ( jeg trener og ser bra ut, men dette har lite med saken og gjøre)

Det er vanskelig å tenke på de sosiale småtingene, og kan jeg virke egoistisk.

Har også vansker med å sette ord på ting. Da jeg tenker mer på måten jeg prater enn på innholdet i det jeg sier føler jeg meg dum i sosiale situasjoner. Dette har sitt opphav i at jeg skarrer på R'en og vegrer meg for å si ting med R i.

Tror det er denne skarringen som har utløst depresjonen.

Har vansker for å være meg selv, og det gjør meg deprimert å tenke på at jeg snart skal søke jobb og kanskje da må spille en annen person.

Har etterhvert blitt negativt innstilt både til meg selv og andre. Var hos logoped når jeg var liten, dette hjalp lite. Hun mente at jeg ville tenke mindre på skarringen når jeg ble eldre, noe som ikke er tilfelle.

Burde jeg se en psykolog?

Og hvis ja, hvordan kan en psykolog hjelpe meg med psykoterapi når jeg har problemer med å sette ord på følelsene pga skarringen?

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lillekatt

Men hvorfor er skarringen et problem? Kommer du fra et sted der man vanligvis ikke skarrer? Jeg synes det kan være sjarmerende å skarre jeg! :)

Hvis dette virkelig er et problem for deg så kan kanskje en psykolog hjelpe deg med å bearbeide dette? Få deg til å få høyere selvbilde og godta skarringen!

Hvis ingenting hjelper, flytt til et sted der man vanligvis skarrer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...