Gå til innhold

Vondt i ryggen eller lungen?

Anbefalte innlegg

Sykelig1365380679
Skrevet

Hei, jeg har så vondt bak i ryggen på høyre side. Kom plutselig etter mye pusting og pesing (løping). Gjør vondt når jeg puster inn dypt, tror det er lungen. Hva er det? Gjør så vondt.

Fortsetter under...

Kizza1365380506
Skrevet

Det trenger ikke være lungene. Husk at mellom hvert ribben er det muskler. Det kan være en av de som gjør vondt. Ribbensmusklene hjelper oss å puste, de drar lungene utover så vi kan dra inn luft f.eks. Og ja det kan gjøre veldig vondt.

Du har også mange andre muskler i ryggen som kan gjøre vondt.

Dette er bare ett tips altså.

Mvh

Skrevet

Det trenger ikke være lungene. Husk at mellom hvert ribben er det muskler. Det kan være en av de som gjør vondt. Ribbensmusklene hjelper oss å puste, de drar lungene utover så vi kan dra inn luft f.eks. Og ja det kan gjøre veldig vondt.

Du har også mange andre muskler i ryggen som kan gjøre vondt.

Dette er bare ett tips altså.

Mvh

dersom du får feber, føler det slapp eller får kraftig hoste bør du gjerne kontakte en lege

Skrevet

Kan være en muskelbetennelse, dersom det ikke går over.

Gjest Leel@
Skrevet

Huff, jeg hadde noe lignende for noen mnd siden. Det gjorde skammelig vondt når jeg pustet, snakket og bevegde meg. Kjentes ut som om det var i brystet. Det viste seg at jeg hadde brukket ribbenet, og det verste var at jeg ikke visste hvordan jeg hadde klart det engang. Legen mente jeg tydligvis måtte ha støtt borti noe. Hvis det er ribbenet, så kjenner du ikke noe særlig de 1-3første dagene, men så vil bruddet ta til å gro, og da kjenner du det garantert!

God bedring, hva enn nå det er du har!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...