Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kløe og flassende hud rundt 2 føflekker i ca 2 måneder nå. For 3 uker siden var jeg hos legen. Han trodde det var eksem eller sopp og ga meg daktakort krem som jeg skulle bruke en uke. Jeg brukte den i 9 dager, men den har ikke vært til noen hjelp. Kløen gav seg litt men er nå tilbake for fullt. Skal jeg bruke kremen videre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142776-kl%C3%B8e-rundt-f%C3%B8flekker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Den vanlige behandlingen for kløende hudsopp er Daktacort opptil en uke og deretter en ren soppdrepende krem i 2 uker til. ( f.eks Klotrimazol eller Lamisil morgen og kveld). Føflekker som endrer seg bør undersøkes grundig, helst av hudlege. Dette bør vurderes dersom ikke "utslettet" forsvinner etter disse ukene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...