dodgeman Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Jeg går snart fra vettet... Har lurt på dette i lengre tid,men ingen kan gi meg et fornuftig svar. Titil,Totil,Tillrot og sånt er jo barne-vers,men det kan vel ikke være det de heter??Blir overlykkelig hvis noen kan gi meg et svar. 0 Siter
Åsemor Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Det var et program om det på tv for et par uker siden. Men jeg så det ikke. Jeg kaller tærne mine for: Tittil, Tottil, Tellarot, Negelfru og Store gubben hesten. Men de har vel ikke noe egentlig navn tror jeg. Get over it! 0 Siter
Klara Q Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Tommeltå, peketå, langetå, ringetå og lilletå.. haha... 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Medisinsk sett kalles de, regnet fra stortåen og utover: 1. tå, 2. tå, 3. tå, 4. tå og 5. tå 0 Siter
damedame Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Medisinsk sett kalles de, regnet fra stortåen og utover: 1. tå, 2. tå, 3. tå, 4. tå og 5. tå fi tå?? 0 Siter
ikkesyk Skrevet 7. april 2004 Skrevet 7. april 2004 tærne består av tre knokler som kalles phalanges. Stortåen kalles hallux (eller digitus 1). De andre tærne kalles digitus 2 til 5. 0 Siter
Gjest Leel@ Skrevet 9. april 2004 Skrevet 9. april 2004 storetå, hetti, letti, netti og lilletåa! 0 Siter
mauren Skrevet 9. april 2004 Skrevet 9. april 2004 Det var et program om det på tv for et par uker siden. Men jeg så det ikke. Jeg kaller tærne mine for: Tittil, Tottil, Tellarot, Negelfru og Store gubben hesten. Men de har vel ikke noe egentlig navn tror jeg. Get over it! lilletåen heter iallefall digiti minimi på latin...men resten derimot... godt spørsmål! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.