Gå til innhold

for tykk

Anbefalte innlegg

christine mor
Skrevet

hei jeg er en jente på år som gjerne vil ha noen råd. jeg har blitt ertet hver dag i mitt liv for å være tykk, og det tar hardt inn på meg. så derfor vil jeg gjerne gå ned noen kilo.. det hadde vært fint om noen hadde hatt noen råd.

hilsen trist jente..

Fortsetter under...

Skrevet

Mer trening og mindre (usunn) mat. Det er det eneste som hjelper.

Hva med et Grete Roede-kurs? Og meld deg inn på et treningssenter samtidig så skal jeg vedde på du ser flotte resultater etter et par mnd.

Skrevet

Hvor gammel er du? Høyde vekt? Tør ikke gi noen svar før jeg vet det.

isaac1365380533
Skrevet

Hei Christine mor!

Jeg er selv for tykk men har ikke vært det hele livet. Var tidligere idrettsutøver med massive treningsdoser som dagligsyssel. Vi har desverre anlegg i familien og noen av oss legger for lett på oss.

Grunnen til at jeg tar det opp

er grunnet alle sider av dette med kropp og sjel.

Noen har klart lettere for å styre hvordan kroppen ser ut. Folk er tross allt uhyre forskjellige.

Det er lett å si du at du må trene mer, spise mindre. Det er lett å si at den og den kuren virker utfra egne opplevelser.I det hele tatt er det lett å snakke.

Nr 1 : Er du ved god helse og godt humør? (en av to er faktisk veldig bra) Det er nummer en for alle mennesker og må komme foran allt annet.

Nr 2 : Kjenner du deg selv godt nok? vet du hva du tåler av fysisk aktivitet vet du hvor mye mat og drikke du må ha for å fungere en vanlig dag. Er du allergisk mot noe? Ligger det til familien din å bli overvektig? går du opp i vekt når du ikke har det bra med deg selv? (med det mener jeg du bør avdekke og kartlegge spisevaner) er det noen fysiske

plager er som påvirker virkemønsteret? (bortsett fra fedmen?) mange ting å se på her men kartlegg deg selv bruk god tid, du har et liv av tid og å bruke på deg selv.

Nr 3: Har du mennesker rundt deg som du bryr deg om som er glad i deg? saml opp råd fra venner og tidskrifter og annet

og bruk det som du synes passer deg. (det er ingen som kjenner deg bedre enn deg selv) pass for guds skyld på å prioritere

trivsel. (spiseforstyrrelser forekommer ofte og i mange former og dårlig selvbilde er synderen) Men venner og familie er ofte enorm støtte.

nr 4: Vet du hva du vil? det ville overaske meg for det vet nesten ingen. Kombiner helse, jobb, hobby og fritid. En periode bør du være veldig bevisst på hva du gjør og sett deg etterhvert mål som du helt bombesikkert greier ut i fra din egen hverdag og forutsetning.(Det er ingen som kjenner deg bedre enn deg selv)

nr 5: Mobbingen er endel av hverdagen og den er vond. Folk som betyr noe for deg er de værste mobberne uten å vite det selv, si det til dem om de er tilsnakkendes( dette er vanskelig og komplisert) Folk som ikke betyr noe for deg betyr faktisk ikke noe for deg

den delen er ikke så vanskelig annet enn at livet kan bli gjort litt surt innimellom. Ta dag selv alvorlig si ifra når du er lei deg.(skal du takle en sunnhetsprosess er dette veldig veldig viktig)

TIL SLUTT

Du har tatt et viktig skritt ved å skrive om dette på dr online og bedt om hjelp, du virker både våken og oppegående

og du ser ut til å være faktaorientert. Du har uansett

muligheten for å ha et godt liv om du vil. Sett fokus på det som virkelig er viktig for deg så kommer ofte det andre etter.

( er selv litt lubben men har veldig sterkt psyke. Er satt tilbake av et slag i en alder av et par og tredve så fedme er mitt minste problem det største

er å få kroppen til å fungere igjen) Men jeg har allt jeg trenger i livet for å kunne klare meg

hva med deg?)

Med hilsen Isaac!

Skrevet

Du skriver ikke hvor gammel du er, men jeg forstår det som om du er ganske ung. I såfall synes jeg du skal gå og snakke med helsesøster om hvordan du opplever kroppen og vekten din. Hun kan hjelpe deg til å finne ut av hva som er gode løsninger.

Gjest bare motivasjon
Skrevet

Mer trening og mindre (usunn) mat. Det er det eneste som hjelper.

Hva med et Grete Roede-kurs? Og meld deg inn på et treningssenter samtidig så skal jeg vedde på du ser flotte resultater etter et par mnd.

Man trenger da verken Grethe Roede eller trengingssentre for å gå ned i vekt. De flår deg og det mer enn skjorta. Alt dette kan fikses på egenhånd med motivasjon.

Når du har gått ned et antall kg kan du bruke alle pengene du har spart på GR og feks. Spenst og kjøpe deg noe du har lyst på (ikke godis og junk da) DET må da være bra nok motivasjon. For det beløpet blir ikke så rent lite heller.

Annonse

Skrevet

Man trenger da verken Grethe Roede eller trengingssentre for å gå ned i vekt. De flår deg og det mer enn skjorta. Alt dette kan fikses på egenhånd med motivasjon.

Når du har gått ned et antall kg kan du bruke alle pengene du har spart på GR og feks. Spenst og kjøpe deg noe du har lyst på (ikke godis og junk da) DET må da være bra nok motivasjon. For det beløpet blir ikke så rent lite heller.

Så flott at du og de du kjenner har sånn motivasjon, for det har nemlig ingen jeg vet om.

Gjest bare motivasjon
Skrevet

Så flott at du og de du kjenner har sånn motivasjon, for det har nemlig ingen jeg vet om.

Nei det er vel derfor folk flest eser ut da. Siden de ikke har motivasjon til å gjøre noe med vekta. Den er nemlig alfa og omega når det gjelder bl.a. vektredusering.

Gjest Leel@
Skrevet

Nei det er vel derfor folk flest eser ut da. Siden de ikke har motivasjon til å gjøre noe med vekta. Den er nemlig alfa og omega når det gjelder bl.a. vektredusering.

....men hvordan får en denne motivasjonen da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...