Gå til innhold

Hypomani og medisiner - NHD


Soria

Anbefalte innlegg

To uker etter at dosen med efexor ble økt fra 225 mg til 375 ble jeg hypoman. Har vært hypoman i flere uker. Jeg har i tillegg blitt veldig ustabil i humøret. Lykkelig det ene øyeblikket og bare gråter i det neste og omvendt. For halvannen uke siden reduserte han dosen med seroquel fra 200 mg x 2 til kun 300 mg om kvelden.

Kontakten min på dagavdelingen fikk pratet med ham et par minutter bare i korridoren i dag, men han mente at sånn som jeg har vært i det siste ikke hadde noe med medisinene å gjøre. Jeg har aldri før vært hypoman i flere uker. Før har alltid depresjonene vært lange og hypomaniene korte.

Hva mener du? Tror du det er forandringene i medisiner som har forandret ting, eller er det sykdomsutvikling uavhengig av medisinene?

Jeg har forresten ikke noe behov for å dope meg ned lenger som jeg skrev om i går. I dag på dagavdelingen var jeg deprimert den første halvdelen av dagen. Klarte ikke å komme ut av det. Gråt uten grunn. Senere fikk jeg tilbud om å være på døgnavdelingen om dagene i påsken, og da var humøret på topp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har hatt sykdommen lenge. Du har ikke hatt det slik før. Det er sammenfall i tid mellom skifte av medisindose og endring i sykdomsbildet. Min konklusjon: Årsakssammenheng er meget sannsynlig.

Om det ikke er uutholdelig, kan du da se det an i 2-4 uker for deretter å gjøre en totelvurdering av om du har det bedre eller verre enn før dosejusteringene?

God påske til deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt sykdommen lenge. Du har ikke hatt det slik før. Det er sammenfall i tid mellom skifte av medisindose og endring i sykdomsbildet. Min konklusjon: Årsakssammenheng er meget sannsynlig.

Om det ikke er uutholdelig, kan du da se det an i 2-4 uker for deretter å gjøre en totelvurdering av om du har det bedre eller verre enn før dosejusteringene?

God påske til deg:-)

Takk for svaret. God påske til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...