Gå til innhold

Angst?


matt1365380679

Anbefalte innlegg

matt1365380679

Noen tror kanskje jeg er litt hypokonder nå, men kan det være en sammenheng mellom angst og depresjon?

Var inne på en side om angstringen i Norge, og jeg kjente igjen noen av symptomene der for angst, da jeg får litt skjelvinger av ulike ting, som å gå i butikken alene osv. Får hetetokter når jeg treffer visse personer. Kjente meg i hvertfall igjen når jeg leste om en deltakers erfaring. Men jeg er litt usikker på om jeg skal ta kontakt med angstringen. Er utrolig forvirret nå. Men det som var så rart var at jeg fikk tårer i øynene når jeg bare leste om angstringen. Har ikke grått en tåre pga. andre ting som har skjedd i livet mitt de siste månedene, men nå kom de helt plutselig og umotivert. Bør jeg ta kontakt med angstringen? Er det det jeg har problem med? En familierådgiver jeg og x'n min pratet med for noen år siden mente at jeg kanskje hadde angst.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat begynt å lese boka "lykketyvene" og der står det at det ofte er sammenheng mellom depresjon og angst.

Ut fra det du forteller synes jeg godt du kan ta kontakt. Bedre en gang for mye enn en gang for lite synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matt1365380679

Har akkurat begynt å lese boka "lykketyvene" og der står det at det ofte er sammenheng mellom depresjon og angst.

Ut fra det du forteller synes jeg godt du kan ta kontakt. Bedre en gang for mye enn en gang for lite synes jeg.

Jeg blir utrolig glad når noen svarer meg. Takk for det!:) Og takk for internett, for ellers hadde jeg vel aldri turt å spørre noe eller fortelle noen om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir utrolig glad når noen svarer meg. Takk for det!:) Og takk for internett, for ellers hadde jeg vel aldri turt å spørre noe eller fortelle noen om dette.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angst og depresjoner er som hånd og hanske. Det er sjelden man har bare en av delene.

Jeg synes godt du kan ta kontakt med angstringen.

Det kan være godt og treffe andre i samme situasjon som seg selv.

Ønsker deg lykke til :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk *rødme*

Jeg hadde ikke angst før jeg hadde hatt en ordentlig nedtur med depresjoner og da kom angsten ordentlig. Det var så ille at depresjonene mine var ingen ting i forhold.

Så de to tingene kommer som regel sammen. Men det går an å komme ut av det, det er ikke lett men med tid og stund så går det bra.

Jeg har selv ikke hatt angst på 2-3 år nå og det er takket være at når jeg får angst så blir jeg sittende i den situasjonen som gir meg angst til angsten går over. Det er helt for jævlig i starten men etter hvert så går det bedre og bedre og til slutt så var angsten min borte. :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Du kan godt ta kontakt med angstringen, men jeg ville også ta kontakt med lege og evt. psykolog. Depresjon og angst går som regel sammen og behandles sammen. Angst er forferdelig og den får man ikke bukt med alene. Lykke til i kampen, jeg har vært igjennom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...