Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pluto[25]

Hei,

Jeg lurer på en ting som har plaget meg i det siste. Litt historikk først.

Jeg har hatt kjønsvorter som ikke ville gå bort av seg selv. Jeg prøvde condylyne og dette hjalp heller ikke. Til slutt måtte jeg "brenne" de av hos en hudlege. Etter at såret grodde, har jeg hatt en normalt sexliv.

Men i det siste 4-6 månedene har jeg merket at det oppstår noen hvite linjer som kan se ut som flass når jeg onanerer. Hvis jeg peller på det, detter det av som flass på en måte (bare mindre). Dette skjer ikke hvis jeg bruker spytt eller liknende når jeg onanerer. Penis blir normal etter en stund (de hvite linjene forsvinner). Må opplyse om at det ikke klør eller svir. Jeg har tatt kontakt med en lege på et annet nettsted som sier at disse hvite linjene er smegma ellernoe som er et naturlig glidemiddel for sex. Rart jeg ikke har hatt det før da??

Men det som uroer meg nå er at jeg hadde sex for ikke så lenge siden og det jeg la merke til dagen etter, var at det hadde oppstått sår der de hvite linjene var nå. (ikke blødende). Dette er for forhuden like ved det penishodet starter. Jeg trodde så kjønnsvortene var tilbake, men etter 1 dag kunne jeg liksom bare pusse vekk såret og ny glatt hud som var veldig rød kom frem under. Det har gått ytterligere to dager nå og det ser ut til å gro fint. Som sagt ikke noe kløing eller sviing.

Hva kan dette være?? Og hva er de hvite linjene/strekene?

Håper på raskt svar! Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142848-s%C3%A5r-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er selvfølgeøig ikke mulig å stille noen sikker diagnose uten å ha sett på det du beskriver. Det er flere muligheter, og infeksjon er selvfølgelig en av dem. Det finne varianter av virus som forårsaker kjønnsvorter, som kan av og til forårsake slike "hvite linjer" Jeg tenkte også på Candida, men det er ikke så lokalisert, og dessuten, som regel klør det også. Men det er ikke mulig å utelukke Det at det er rød under når du pusser bort såret kan også peke i retning av infeksjon, og det mulig med virus. Det enkleste er å prøve med anti.candida salve, f. eks. Canesten; er det candida vil det hjelpe. De fleste virusinfeksjoner vil forsvinne av seg selv etterhvert, du må bare passe på at det ikke blir tørt, og det kan en hvilke som helst fett krem eller salve hjelpe for. Blir det ikke bra, eller det kommer andre symptomer bør du vise til lege som har erfaring med sykdommer på kjønnsorganene, f. eks. Olafiaklinikken

Gjest pluto[25]

Det er selvfølgeøig ikke mulig å stille noen sikker diagnose uten å ha sett på det du beskriver. Det er flere muligheter, og infeksjon er selvfølgelig en av dem. Det finne varianter av virus som forårsaker kjønnsvorter, som kan av og til forårsake slike "hvite linjer" Jeg tenkte også på Candida, men det er ikke så lokalisert, og dessuten, som regel klør det også. Men det er ikke mulig å utelukke Det at det er rød under når du pusser bort såret kan også peke i retning av infeksjon, og det mulig med virus. Det enkleste er å prøve med anti.candida salve, f. eks. Canesten; er det candida vil det hjelpe. De fleste virusinfeksjoner vil forsvinne av seg selv etterhvert, du må bare passe på at det ikke blir tørt, og det kan en hvilke som helst fett krem eller salve hjelpe for. Blir det ikke bra, eller det kommer andre symptomer bør du vise til lege som har erfaring med sykdommer på kjønnsorganene, f. eks. Olafiaklinikken

Hei. Takk for svar.

Jeg bare lurer på hvor lenge jeg skal bruke den canesten salven?

og en ting til. Jeg har klødd veldig i rundt anus i det siste også. Sjekket i dag og fant ut at det var veldig rødt der. tror du jeg skal bruke canesten der oxo?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...