Gå til innhold

NHD+andre er jeg avhengig


susi33

Anbefalte innlegg

hei

nå er det lenge siden jeg har vært innpå,har ikke hatt så bra, tok en overdose i januar og fikk skikkelig kjeft av psykiateren min. så da bestemte jeg meg for å bytte psykiater og ho er kjempe koselig og ho sier at alt håp ikke er ute for meg selv om jeg føler at livet er forbi

men det jeg lurer på er om jeg ar blitt avhengig av xanor kan ta 1mg gange 4 om dagen men jeg har en tendens til å ta mer, for jeg føler at xanoren er den som hjelper best på depresjonen.

i går fikk jeg resept på xanor og jeg bestemte meg for at nå skulle jeg holde meg til den dosen som jeg skal ha, men så skjedde det noe trist i går foreldrene mine måtte avlive den ene hunden og det var veldig trist, men det er jo værst for foreldrene mine, så vi var der på morgene og trøstet de, men så ringer mamma dritta full og forteller at hun har kranglet med pappa og ho hadde til og med sagt til han at han var glad for at hunden var død og det syns jeg var stygt sagt, men det er sånn mamma er ho driter i hvem ho sårer så vi dro dit på kvelden og for å se åssen det gikk og før jeg dro måtte jeg ta 4 xanor for jeg takler ikke bråk så veldig godt.

mamma vil gjerne ha en ny hund igjen men det vil ikke pappa for det er han som må ta seg av de, mamma gjør ingenting

men jeg føler meg ikke så bra nå. for jeg har ikke noe kontroll på hva som skjer hjemme hos de, krangler de mer, blir mamma så deprimert at ho truer med å ta livet av seg og i natt sov jeg nesten ikke for jeg tenkte så mye på pappa åssen han hadde det også var jeg redd for at mammaa skulle finne på å ta en overdose siden ho var full og sørget veldig og jeg er framdelse urolig på hva som kan skje

det er så frustrerende å ikke vite hva som foregår der, men samtidig så orker jeg ikke å være der så lenge om gangen

føler meg ganske forvirret,vet liksom ikke hva jeg skal gjøre og foreldrene mine kommer til å sørge lenge,og jeg vil bare ha sagt det at jeg vet åssen det er å miste et dyr, der er helt jævlig

men det jeg lurer på er jeg avhengig av xanor når jeg tok en del både i går og idag på grunn av det som har skjedd?

håper noen kan svare meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Xanor kjenner jeg ikke, så det kan jeg ikke svare på.

Men ville bare si at det er DE som er foreldrene dine, og ikke omvendt. Du har ikke ansvar for dem og deres liv!

Hvis ikke du har profesjonell hjelp, så prøv å få noen slike å prate med. Er jo vanskelig å leve med foreldre som bruker barnet sitt som støttekontakt og meglingsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xanor kjenner jeg ikke, så det kan jeg ikke svare på.

Men ville bare si at det er DE som er foreldrene dine, og ikke omvendt. Du har ikke ansvar for dem og deres liv!

Hvis ikke du har profesjonell hjelp, så prøv å få noen slike å prate med. Er jo vanskelig å leve med foreldre som bruker barnet sitt som støttekontakt og meglingsmann.

hei uten signatur

jeg vil bare takke deg for svaret ditt,xanor er i samme katagori som sobril.

både jeg og min søster har alltid følt at vi var mor for moren vår, hun har psykiskeproblemer men har aldri tatt i mot hjelp så da har det blitt søstra mi og jeg som har vært psykologen hennes helt siden vi var små

jeg får profosjonell hjelp og trodde at ting var blitt bedre på den fronten, men vist det er noe som skjer der hjemme så føler jeg at vi må stille opp, men skjer det noe her så forventer jeg ikke at de skal stille opp i alle fall ikke følelsesmessig

jeg vil igjen takke for svaret,det betydde mye for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Hei! Dette svaret kommer sent siden jeg har vært på påskeferie. Jeg går på 15 mg cipralex og så tar jeg 1 gr. xanor morgen og 2 gr. om kvelden fast hver dag. I tillegg har jeg sobril 15 mg liggende til helt spesielle stunder/episoder.Hvis jeg blir spesielt urolig en kveld(kanskje noe har skjedd eller jeg frykter det vil skje) så kan jeg i tillegg ta opptil 30 mg sobril. Men dette er mer sporadisk. Dette er det psykiateren min som har satt meg på og i følge ham er jeg ikke i ferd med å bli en pillemisbruker, men jeg vil på det sterkeste anmode deg om å være helt ærlig overfor den som har det medisinske ansvaret for deg. Det har jeg valgt å være,og det gir en veldig trygghet. Å "bekjenne" syndene så å si de gangene jeg har gått utenfor avtalt skjema gjør at jeg slipper å være redd for å miste kontrollen også kan vi diskutere det. Ellers har jeg prøvd å slutte på xanor en periode uten at det gav de store abstinenser. Konklusjon: vær ærlig og la behandleren få beholde ansvaret for medisineringen din. Hvis han ikke vet hva du styrer med kan han jo heller ikke ev.kombinere andre medisiner eller øke doser osv. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...