Gå til innhold

Psykiateren gjør meg bare mer deppa


andungen

Anbefalte innlegg

Har akkurat hatt henne på hjemmebesøk..men hun var visst mer interessert i å se på tv enn å snakke med meg..Tror hun har gått lei. Strevde med å skrive ned endel ting..så sier hun at det er ganske psykotisk tenking..men sier at det virker som jeg har kontroll og at siden jeg ikke vil ha piller så vil jeg vel ha det sånn da. Og hvem sier at jeg ikke vil ha piller..jeg bare vil ikke ha zyprexa for da eser jeg ut, og hun vet at jeg er livredd for å legge mer på meg.

Hun er den eneste som har holdt meg oppe og siden hun tydeligvis gir blaffen er det kanskje på tide å levere avskjedssøknaden...er så inderlig lei av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Løven

Hei andungen!

Dette var ikke kjekt. Det skal ikke være slik at man føler seg fullstendig bigått av den som skal hjelpe. Det er synd at du føler det slik, du som hadde skrevet ned tre hele sider om hva du tenker og føler!

Uff.....vet ikke hva jeg skal si, men jeg synes at du bør ta det opp med henne. Skriv ned på et ark hva du følte etter at hun hadde gått, og diskuter dette med henne etterpå.

Når det gjelder medisiner, har jeg samme tankegang som deg. Har lite lyst å bruke det av ulike årsaker, men nå ser det ut til at jeg må allikevel. De vet vel best, disse spykologer og leger.

Lykke til videre i behandlingen, her må noe gjøres for at det skal gå bra videre for deg. Hun vil helt sikker høre på deg, men jeg tror ikke hun har gått lei. Kanskje hun bare var trøtt? Dumt spørsmål kanskje. Kanskje det også blir bedre når dere kan begynne behandlingen på kontoret hennes senere, hvis ikke bør du kanskje tenke på å skifte til en ny psykiater. Seklv om dette også kan være tøft. Krysser fingre for at det blir bedre.

Jeg opplevde noe det samme for noen år siden. Jeg skiftet psykolog, og måtte begynne helt på ny. Men det gikk fort og jeg trives bra med henne som jeg nå har.

Stor trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei andungen!

Dette var ikke kjekt. Det skal ikke være slik at man føler seg fullstendig bigått av den som skal hjelpe. Det er synd at du føler det slik, du som hadde skrevet ned tre hele sider om hva du tenker og føler!

Uff.....vet ikke hva jeg skal si, men jeg synes at du bør ta det opp med henne. Skriv ned på et ark hva du følte etter at hun hadde gått, og diskuter dette med henne etterpå.

Når det gjelder medisiner, har jeg samme tankegang som deg. Har lite lyst å bruke det av ulike årsaker, men nå ser det ut til at jeg må allikevel. De vet vel best, disse spykologer og leger.

Lykke til videre i behandlingen, her må noe gjøres for at det skal gå bra videre for deg. Hun vil helt sikker høre på deg, men jeg tror ikke hun har gått lei. Kanskje hun bare var trøtt? Dumt spørsmål kanskje. Kanskje det også blir bedre når dere kan begynne behandlingen på kontoret hennes senere, hvis ikke bør du kanskje tenke på å skifte til en ny psykiater. Seklv om dette også kan være tøft. Krysser fingre for at det blir bedre.

Jeg opplevde noe det samme for noen år siden. Jeg skiftet psykolog, og måtte begynne helt på ny. Men det gikk fort og jeg trives bra med henne som jeg nå har.

Stor trøsteklem fra

Hei Løven..takker for svar : ) som du sier..mulig at hun var trøtt..men det er stort sett det samme hver gang..vi snakker liksom forbi hverandre.

Har skrevet til henne før så hun vet hvor avhengig jeg er av henne..(muligens derfor hun dukker opp på hjemmebesøk)..

Å skifte psykiater blir ikke aktuelt..har hatt henne jevnlig (med diverse avbrudd) siden 84..lenge det..og kanskje derfor jeg har blitt så avhengig..men hun er den eneste her på jorda som "kjenner" meg.

Men takk for trøsteklem og klem tilbake til deg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har du sagt det tydelig til henne at du kan tenke deg å ta medisiner - bare ikke Zyprexa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt det tydelig til henne at du kan tenke deg å ta medisiner - bare ikke Zyprexa?

Ringte henne tidligere idag...spurte etter piller..hun var opptatt og måtte ha tid til å tenke over det sa hun. Har ikke hørt mer fra henne siden. Det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...