Gå til innhold

Må bihulebetennelse behandles?

Anbefalte innlegg

jules1365380679

Eller går det stort sett over av seg selv? Tror det er det jeg har; øm i kjeve og tenner/bak i munnen på den ene siden, tett i nesa, gul-grønt snørr (også med litt blod i), vondt i hodet, blir værre når jeg bøyer meg fremover, et ømt punkt under øyet (bihulen?).

Er vel på tredje dagen idag, har tatt noen paracet for å døyve smerten og da har jeg fungert så og si normalt.

Bør lege oppsøkes nå eller kan jeg vente til etter påske for så å oppsøke lege hvis det ikke har bedret seg? Hvordan behandles det isåfall, med antibiotika/penecillin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142922-m%C3%A5-bihulebetennelse-behandles/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres unektelig ut for at du har bihulebetennelse. Det kan behandles med både penicillin og antibiotika.

De fleste leger har noen preparater som de har gjort seg bedre kjent med enn andre. Når det gjelder bihulebetennelse må man ofte prøve seg litt frem for å se hva som hjelper.

Størst sjanse for at det vil virke er nok å gi et bredspektret antibiotika som f.eks Dumoxin eller Doxylin.

Jeg ville ikke ventet med å kontakte lege, når det har kommet så langt som dette pleier det ofte bare å tulle på seg.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...