Gå til innhold

Utnyttelse?


Gjest Aurlanf

Anbefalte innlegg

Gjest Aurlanf

Hei,

En jente som jeg kjenner har en bipolar lidelse, i senere tid så har hun hatt en periode hun har vært langt oppe. Noe som har resultert i høyt forbruk av penger, og endring i sexvanene.

I denne perioden så har hun holdt med to gutter, brukt alle pengene sine på dem og de har byttet på og "ha seg" med henne. Når hun nå har brukt opp alle pengene sine, så kasta de bare henne ut og vil ikke ha noe mer med henne å gjøre.

Jeg mener at dette er utnyttelse av en psykisk ustabil person, og vurderer å be henne om å anmelde gutta. Men blir dette for dumt?

- I og med at de ikke visste at hun har en psykisk lidelse, de burde vel kanskje skjønne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Noe straffbart har de ikke gjort, så anmeldelse fører ingensteds hen.

Ville du sett likedan på det om den syke var en gutt/mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristelin@

'Vanlige folk' vet stort sett ikke hva det innebærer å ha en bipolar lidelse. Vi som sliter psykisk får det med oss eterhvert som en begynner å lese og lete på nettet.

Så å anmelde noen for noe slikt, blir for dumt. Du måtte i så fall ha advart dem først. Fortalt hvordan det var. Hvis de da fortsatt utnyttet henne, så hadde det kanskje vært en mulighet. Men tviler på det. Hvordan skulle det håndheves? Skulle den psyke gå rundt med et skilt da kanskje, slik som epileptikere gjør? Ikke ha sex med meg uten å sjekke med mine nærmeste om jeg er i en 'normal' periode. hehe...

Nei, det er vel derfor det er så viktig å medisinere nettopp bipolar. Så den psyke slipper å utsette seg for slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurlanf

Noe straffbart har de ikke gjort, så anmeldelse fører ingensteds hen.

Ville du sett likedan på det om den syke var en gutt/mann?

Regna egenlig med at det ble for dumt, men det skader aldri å spørre...

Jeg er faktisk en av få som faktisk ville sett på saken med samme øyne, selv om den syke var en gutt/mann. Blant annet pga at jeg synes at kvinnegruppa OTTAR og resten av ekstremistene har gått alt for langt i sin "kvinnefrigjøring".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mange muligheter

Hvis de vet at hun er bipolar, synes jeg de utnytter henne, det være seg for sex og/eller for penger, uansett om den bipolare er kvinne eller mann.

Å utnytte folk er umoralsk, men det er ikke alt umoralsk som er straffbart - tror ikke det fins noen lov mot slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mange muligheter

Hvis de vet at hun er bipolar, synes jeg de utnytter henne, det være seg for sex og/eller for penger, uansett om den bipolare er kvinne eller mann.

Å utnytte folk er umoralsk, men det er ikke alt umoralsk som er straffbart - tror ikke det fins noen lov mot slikt.

Det er straffabrt å ha sex med folk som ikke er i stand til å motsette deg det eller ta vare på seg selv eller skjønne hva de gjør- fordi de sover eller er overstadig beruset eller er psykisk utviklingshemmet, men jeg regner ikke med at bipolar sykdom faller inn under det. (Jeg er dog ikke jurist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...