Gå til innhold

Dødfødt barn, videre rettigheter?

Anbefalte innlegg

Hei Irene,

Takk for sist.

Vi fikk da orden på fødselspengespørsmålet, om ikke annet.

Vet ikke om du har hørt det,men vi mistet dessverre lillejenta vår i mors liv, så nå er jo selvsagt spørsmålet om hvorvidt jeg har noen "rettigheter" i denne gaten, etter de 6 ukene alle har, (uansett utfall).

Lurte bare på om trygdekontoret får automatisk beskjed om dette, og at de vil ta kontakt, eller må jeg gjøre noe selv her?

Regner med at etter 6 uker, så er det vel sykemelding som må til?

Fint om du har noen stikkord til meg.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14295-d%C3%B8df%C3%B8dt-barn-videre-rettigheter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Huff, det var virkelig trist! Jeg føler med deg...

Fødselspenger får du nok bare i 6 uker, deretter får du sikkert sykmelding fra legen og går tilbake til rehab.penger.

TK har sannsynligvis fått melding om dette direkte fra sykehuset, men du må nesten snakke med dem.

Gjest Margareth

Du vet det sikkert allerede, men dere kan få hjelp til begravelse fra trygdekontoret. Tror det er ca fire tusen.

Man får dessverre ikke en gravstøtte til fire tusen (dersom dere velger gravstøtte, selvfølgelig), men det går også an å høre med forsikringsselskapet om dere har rettigheter hos dem. Det hadde vi, så vi fikk dekket begravelsesutgifter for inntil femten tusen for vår dødfødte pike.

Mine tanker er med dere i denne tunge tiden som ligger foran dere nå en stund.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...