Gå til innhold

Seponering av Seroxat


solens datter

Anbefalte innlegg

solens datter

Hei alle sammen! Vil begynne med å si takk til alle dere som deler tanker og erfaringer med andre!Godt å ikke føle seg så alene. Min "historie" begynte med en mat-forgiftning for en del år tilbake. Etterhvert ble jeg en smule deprimert over alle plagene det påførte. Fikk anbefalt å begynne på Seroxat, noe jeg aldri skulle gjort!! Den skulle ha en sånn god effekt på magen.. YEAH RIGHT!!! Nå har jeg sluttet for tredje gang. Og har klok av skade brukt nesten et år på å trappe ned fra 20mg til null.Men seponeringen er et helvete. Kjenner meg veldig godt igjen i artikler i "Motkur". Vet selvfølgelig at mange har veldig god erfaring med Seroxat, men jeg sliter. Nå vil legen min at jeg skal prøve Remeron fordi den skal virke så positivt inn på plager med mage-systemet.. Unødvendig å si at jeg er meeget skeptisk. Har noen andre noen erfaring dette?? Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri brukt Seroxat, så jeg kan ikke hjelpe deg med det, men har veldig gode erfaringer med Remeron. Roer definitivt ned magen (og demper kvalme), i tillegg til å gi god matlyst og svært god søvn. Har i tillegg hjulpet veldig bra mot angst/depresjon (i løpet av bare noen få uker).

Ellers regnes vel Remeron som et relativt "snilt" AD når det gjelder bivirkinger. De vanligste bivirkningene er trøtthet til å begynne med, samt vektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solens datter

Har aldri brukt Seroxat, så jeg kan ikke hjelpe deg med det, men har veldig gode erfaringer med Remeron. Roer definitivt ned magen (og demper kvalme), i tillegg til å gi god matlyst og svært god søvn. Har i tillegg hjulpet veldig bra mot angst/depresjon (i løpet av bare noen få uker).

Ellers regnes vel Remeron som et relativt "snilt" AD når det gjelder bivirkinger. De vanligste bivirkningene er trøtthet til å begynne med, samt vektøkning.

Takk for svar!! Ja, det var det med vekt-økning da. Ikke så veldig fristende.. Fra innlegg jeg har lest her har folk lagt på seg alt fra 5 til 20 kilo. Bruker du fremdeles Remeron? Og har du erfaring med noen andre anti-depr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Ja, det var det med vekt-økning da. Ikke så veldig fristende.. Fra innlegg jeg har lest her har folk lagt på seg alt fra 5 til 20 kilo. Bruker du fremdeles Remeron? Og har du erfaring med noen andre anti-depr?

>Bruker du fremdeles Remeron?

Ja.

>Og har du erfaring med noen >andre anti-depr?

Kun Efexor, som jeg måtte kutte ut etter én uke pga. bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...