Gå til innhold

Overdrevet bruk av smertestillende ??

Anbefalte innlegg

Jeg har i over 2 år vært plaget med muskelsmerter i hofter, betennelser i venstre skulder pluss at en skade medfører at høyre skulderen går ut av ledd med ujevne mellomrom (denne er tidligere blitt operert, men slått opp igjen - venter på ny operasjon.) For muskelsmertene har jeg prøvd det meste og prøver må Intra Muskulær Stimulering som har hatt en viss effekt. Jeg klarer stort sett å unngå sykemelding. På grunn av smertene har jeg derfor brukt en god del Paralgin forte, Somadril og Paracet (samtidig). Jeg har prøvd å holde dosene nede, men for å få effekt trenger jeg en dose med 3-4 paralgin forte, 4 paracet og 2 Somadril. Dette tar jeg kun ved smerter når jeg skal sove (blir pysete om natten), men det blir fort 3-4 ganger i uken.

Jeg er redd for hva dette kan føre til av leverskade og avhengighet. Samtidig er jeg redd for å si dette til legen min av frykt for at jeg ikke får lindret smertene i det hele tatt.

Hva kan jeg gjøre?

Hva er symptomene på leverskade og avhengighet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14297-overdrevet-bruk-av-smertestillende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Du har et stort forbruk av medisiner som kan være vanedannende og skadelig for leveren.Jeg synes man bør se på årsaken til disse plagene slik at evt.behandling kan bli gitt. Du blir ikke bedre av å bruke disse tabl.,men oppnår selvfølgelig redusert smerte en viss tid.I noen tilfeller kan disse smertestillende tabl.også generere nye smerter,og da er du kommet inn i en ond sirkel.

Mitt råd er at du drøfter aktiv behandling som fysioterapi og trening,samt evt.bruke av andre medisiner,men noe nærmere svar kan ikke bli gitt siden jeg ikke kjenner årsaken til dine plager.

Du har et stort forbruk av medisiner som kan være vanedannende og skadelig for leveren.Jeg synes man bør se på årsaken til disse plagene slik at evt.behandling kan bli gitt. Du blir ikke bedre av å bruke disse tabl.,men oppnår selvfølgelig redusert smerte en viss tid.I noen tilfeller kan disse smertestillende tabl.også generere nye smerter,og da er du kommet inn i en ond sirkel.

Mitt råd er at du drøfter aktiv behandling som fysioterapi og trening,samt evt.bruke av andre medisiner,men noe nærmere svar kan ikke bli gitt siden jeg ikke kjenner årsaken til dine plager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...