Gå til innhold

Nå er alt jævlig igjen...


cherrigirl

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har slitt med alvorlig depresjon i 7 år. Før det var jeg såpass ung at jeg ikke visste mye om depresjon, men jeg var konstant trist og lei meg. Bakgrunnen for dette er mobbing pga overvekten min siden jeg gikk på barneskolen. På ungdomskolen forsøkte jeg og ta livet mitt 3 ganger, men takket nei til psykolog. Nå er jeg 25 og for 1 måned siden tok jeg mot til meg og gikk til legen min og fortalte alt. Jeg har samboer og to barn. Legen satte meg strax på seroxat 20mg, og sykemeldte meg. Like etter jul måtte jeg sette ned jobben min til 50% stilling fordi jeg ikke orket mer.

Så begynte endelig virkningen av seroxat..jeg hadde det kjempebra, og begynte å planlegge fremtiden min igjen. Bestemte meg for å si opp jobben, prøve og søke attføring for å kunne realisere min drømm om å bli sykepleier. Men først skulle jeg ta generell studiekompetanse da..Snakket med legen, og hun kunne gi en legeerklæring. Samboeren var strålende fornøyd med at jeg var blid igjen, og sa han hadde fått tilbake jenta han ble sammen med for 7 år siden..Men så...

Samme dag som jeg snakket med legen om dette,og fortalte at nå hadde jeg det bra, dalte jeg ned til bunnen igjen. Jeg ble trist, lei, innesluttet, mistet matlysten, sover dårlig, gråter og er sur og gretten for den minste lille ting. jeg har tom skrevet avskjedsbrevet mitt. Har slitt med selvmordtanker i alle år. Hvorfor sluttet pillen å virke, nå som jeg hadde det så bra? Nå er alt jøvlig igjen...

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe svar på hvorfor du fikk en nedtur, men ordet "lykkepille" er ihvertfall misvisende. Man blir ikke lykkelig av en pille alene. På grunn av din bakgrunn så ville det kanskje hjulpet deg å gå i terapi i tillegg til at du tar medisin. (?)

Du bør fortelle legen din om hva som har skjedd slik at dere kan finne en løsning for deg.

Tror du attføringsplanene ble litt for mye for deg? Kan hende det ble et litt stort og uoversiktelig prosjekt og at det kan være en årsak til at du følte deg nedstemt igjen.

Å velge en ny utdanning og å prøve et annet yrke er en omveltning og for noen kan det innebære en krise. En krise er et vendepunkt. Man må finne veien videre. Det beste er om du kan ha noen gode rådgivere på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...