Gå til innhold

Monsteret i speilet.


Gjest Monsters_Ball

Anbefalte innlegg

Gjest Monsters_Ball

Er en helt normal gutt (23) som dessverre ikke trives med utseende mitt. En peiode følte jeg meg sterk og følte at jeg tross alt ikke var så verst og at jeg hadde det bra med meg selv. Men så var jeg på en butikk der de hadde videokamera og der så jeg meg på skjermen og hva så jeg? Den styggeste personen jeg har sett i hele mitt liv. Fet fjes, tynt hår på hodet. Rett og slett et monster.

Det var ille!! I speilet hjemme ser jeg ikke så verst ut mener jeg men hvorfor så jeg den stygge personen på skjermen? Og hvorfor var han så stygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg hadde mye samme tankene i går. Jeg så meg i speilet og klarte ikke med min bare vilje finne ut hva som var så spesielt med meg. Hvorfor noen kunne bry seg om meg osv. Føler litt av det fremdeles.

Sannheten er vel at det ikke er bare utseende som appelerer til folk. Måten vi oppfører oss, utstråling og personlighet er vel like, om ikke vel så, viktig.

Ett pent ytre kan bli ødelagt av en usympatisk personlighet. Ett ordinært utseende kan bli pent med en spesiell personlighet og utstråling.

Prøv å finne hva som er bra med deg selv. Og fokuser på det. Er du flink på skolen, flink med hendene, morsom, medfølende, omtenksom osv.

Det teller mye mer i lengden enn kun ett pent utseende.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingeniøren

Rent teknisk:

Å se seg selv på video er rart for alle, fordi man er vant til å se seg selv i speilet, altså speilvendt. Men på video er man ikke speilvendt, altså "rar" i forhold til det er man er vant til.

Så er det ofte dårlig lys ved slike kameraer, slik at farger, kontraster osv blir nokså forvrengte. Da kan f.eks. kviser etc bli veldig tydelige i forhold til virkeligheten, en frisk hudfarge kan virke utrolig gusten osv osv

Så det blir litt som en dårlig båndopptaker - alle synes selv de høres rare ut - "er det der meg???". Moral: ikke stol på det inntrykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Monster ;-)

Hehe.... jeg kan love deg at du ikke er alene om å syntes du ser rar ut på video, -spesiellt med den kvaliteten på kameraene de har på RIMI.

Jeg syntes selv jeg ser halvfeit, sur og jævlig ut på de skjermene som er i buttikkene. Tenker "faen, er det SÅNN jeg ser ut!?" men jeg jobber som fotomodell, og VET at jeg ikke ser så forferdelig ut som de kameraene vil ha det til. Det gjør helt sikkert ikke du heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...