Gå til innhold

Alene på påskeaften


Vitki

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid tilbringt påskeaften med familien min, alltid påskeegg og hele klisjeen. Grunnet økonomiske omstendigheter har jeg ikke den muligheten, og alle andre er også opptatt med sitt.

Jeg føler meg så jævlig ensom, så forbanna jævlig ensom. Griner for første gangen på sikkert ett år. Har ikke vært så langt nede på lenge, trodde ting begynte å ordne seg litt for hodet mitt. Alt ser bare så sinnsykt mørkt ut.

Mulig dette innlegget ikke har noe her å gjøre, men det får nå så være... trenger bare å få det ut et eller annet sted. Føler at jeg ikke kan ødelegge påska for familien med fler av mine problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Monster ;-)

Vi er i det minste ensom sammen da. Skal sende deg en tanke i kveld, når jeg sitter forran Tv'en med påskeegget jeg snart skal kjøpe på 7-11.

Hehe, kjøp deg noe digg, og lei med deg en film da vel? Og dr apå deg noen svære joggeklær og tenn stearinlys og KOS deg med deg selv. Jeg er blitt så vandt til å kose meg alene jeg.....

*Hjertesukk*

Jaja, god påskeaften da, :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i det minste ensom sammen da. Skal sende deg en tanke i kveld, når jeg sitter forran Tv'en med påskeegget jeg snart skal kjøpe på 7-11.

Hehe, kjøp deg noe digg, og lei med deg en film da vel? Og dr apå deg noen svære joggeklær og tenn stearinlys og KOS deg med deg selv. Jeg er blitt så vandt til å kose meg alene jeg.....

*Hjertesukk*

Jaja, god påskeaften da, :)

mvh

blir dårlig med påskeegg, hadde jeg hatt penger hadde jeg befunnet meg med min familie på dette tidspunkt.

men likevel god påskeaften til deg også, og takk for omtanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alene i dag med minstemann som legger seg klokka 9 og vi er nok ikke alene om det.

Lei en god film, spis noe godt, snakk på dol og slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

blir dårlig med påskeegg, hadde jeg hatt penger hadde jeg befunnet meg med min familie på dette tidspunkt.

men likevel god påskeaften til deg også, og takk for omtanken.

Du er ikke den eneste!

Men det er som de andre nevner viktig å finne noe kjekt å gjøre: Leie en film, ta en spasertur osv...

Det er ikke bra for folk som er deprimerte eller sliter, å være mye alene, det er min erfaring. Men hvis en dessverre må være for seg selv, gjelder det å gjøre det beste ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Du er ikke den eneste!

Men det er som de andre nevner viktig å finne noe kjekt å gjøre: Leie en film, ta en spasertur osv...

Det er ikke bra for folk som er deprimerte eller sliter, å være mye alene, det er min erfaring. Men hvis en dessverre må være for seg selv, gjelder det å gjøre det beste ut av det!

Hvordan går det med deg da Jake? Nå i påskefeiringen?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uten signatur

Jeg har mann og barn rundt meg, men føler meg like ensom allikvel. Fordi jeg er så sliten og ikke orker 'lage påske' for dem. Jul, påske, 17.mai og alle slike ting er noe pes for folk som sliter med nerver.

Vi skulle jo bedt til middag, gått lange turer med niste og gjort mye annet hyggelig. Det er bre et minimum jeg greier. Lei meg for barnas skyld. Faren synes ikke det er 'nødvendig' å gjøre noe ekstra ut av verken jul eller påske, så jeg er alene om det jeg eventuelt vil gjøre. Har ingen støttespillere nå. Det er mine venninner som pleier å være det, men de er opptatt med hyggelige påsketing med familiene sine.

Et par har faktisk tatt kontakt for en kopp kaffe med jentene og en liten tur ut, men jeg er for skutt av dårlig samvittighet og nerver, så jeg orker ikke ødelegge påskenf or andre ved å 'sutre' så jeg holder meg hjemme.

Når hverdagen kommer blir det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Hvordan går det med deg da Jake? Nå i påskefeiringen?

Klem

Hei!

Joda, det går greit. Det har det gjort i det siste, etter at jeg ble "stabil" på zoloft, som jeg bruker et lite tillegg av.

Ble ikke med kompisene ut igår, alkoholen gjør meg nedfor og ganske engstelig, så jeg ble sittende alene. men det gikk greit.

Går det bra med deg?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hei!

Joda, det går greit. Det har det gjort i det siste, etter at jeg ble "stabil" på zoloft, som jeg bruker et lite tillegg av.

Ble ikke med kompisene ut igår, alkoholen gjør meg nedfor og ganske engstelig, så jeg ble sittende alene. men det gikk greit.

Går det bra med deg?

Mvh

Så kjekt å høre. Så fint at zoloft virket så godt på deg. Er det ikke herlig?? Og så fornuftig å ikke bli med kompisene dine ut når du føler det slik. Det klarer ikke jeg.

Tror jeg har ett lite alkoholproblem, vel stort kanskje. Jeg tror ikke jeg er alkoholiker eller noe sånn. Jeg kan fint klare meg uten alkohol i uker. Men jeg klarer liksom ikke å styre meg når jeg drikker. Bare pøser innpå. Forbaska irriterende. Venner sier at jeg ikke er anderledes enn dem. Blir ikke ubehagelig eller noe sånn, men jeg føler meg så, æsj, ja du vet...

Ellers går det veldig fint med meg. Er litt tung for tiden, legen mener jeg er allergisk for ett eller annet. Men det tror ikke jeg. Vi får se. Men psyken er bra.

Klarer jeg bare å styre meg når jeg er ute så skal det nok gå bra. Skal på en fest på jobben på lørdag, få ta en test der kanskje, hvis jeg går.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Så kjekt å høre. Så fint at zoloft virket så godt på deg. Er det ikke herlig?? Og så fornuftig å ikke bli med kompisene dine ut når du føler det slik. Det klarer ikke jeg.

Tror jeg har ett lite alkoholproblem, vel stort kanskje. Jeg tror ikke jeg er alkoholiker eller noe sånn. Jeg kan fint klare meg uten alkohol i uker. Men jeg klarer liksom ikke å styre meg når jeg drikker. Bare pøser innpå. Forbaska irriterende. Venner sier at jeg ikke er anderledes enn dem. Blir ikke ubehagelig eller noe sånn, men jeg føler meg så, æsj, ja du vet...

Ellers går det veldig fint med meg. Er litt tung for tiden, legen mener jeg er allergisk for ett eller annet. Men det tror ikke jeg. Vi får se. Men psyken er bra.

Klarer jeg bare å styre meg når jeg er ute så skal det nok gå bra. Skal på en fest på jobben på lørdag, få ta en test der kanskje, hvis jeg går.

Klem

Tror nok ikke du har noe alkoholproblem. Da hadde du drukket i ukedagene, og på alle døgnets tider...Det at du "hiver innpå" når du først drikker, er vel ikke uvanlig... :)

Tror ikke det er farlig, så lenge ikke psyken din blir verre.

Håper du kommer deg ut av den tunge perioden. Har det forresten ordnet seg/har du avklart med den jobbsituasjonen du nevnte for en stund tilbake?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Tror nok ikke du har noe alkoholproblem. Da hadde du drukket i ukedagene, og på alle døgnets tider...Det at du "hiver innpå" når du først drikker, er vel ikke uvanlig... :)

Tror ikke det er farlig, så lenge ikke psyken din blir verre.

Håper du kommer deg ut av den tunge perioden. Har det forresten ordnet seg/har du avklart med den jobbsituasjonen du nevnte for en stund tilbake?

Mvh

Takk for trøst. Ja jeg har avklart det. Fikk godt med lønnstillegg, en flottere tittel, utdanningsstipend og 6 mnd "prøvetid". Så jeg sa ja takk og er nå mye roligere for akkurat det. Godt å ha avklart noe. Blir vel kjempenervøs når jeg skal begynne. Men det er ikke før 1. august så jeg kan slappe av noen måneder til. :o)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...