Gå til innhold

Å takle livet


Gjest Koppi

Anbefalte innlegg

Har sittet og lest ulike innlegg en stund nå, og det fokuseres mest på hva slags SF de sliter med og forteller hvor mange ganger de enten kaster opp eller trener seg ihjel.

Jeg selv mishandler meg med tvangsspising når jeg ikke takler livets realiteter,men uansett hva slags SF vi har, så er utgangspunktet her at vi har noe felles: Hvordan vi ser på oss selv.

Hvorfor ikke heller fokusere på hvorfor vi straffer oss selv, hva vi føler ,tenker, og når det skjer? Det kan være andre som ser det en selv ikke ser, og kan hjelpe.

Har bare funnet noen få innlegg med samme symptom som meg,så det gjør at jeg føler at jeg ikke "passer inn" her.

Koppi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Det er klart du passer inn her like mye som oss andre. Jeg sliter med bulinia Nervosa selv

Det kan være tillfelle at det er flere med a og b enn med tvangsspising ikke vet jeg. Men du kan godt snakke med meg selv om vi ikke har samme sf. Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Det er klart du passer inn her like mye som oss andre. Jeg sliter med bulinia Nervosa selv

Det kan være tillfelle at det er flere med a og b enn med tvangsspising ikke vet jeg. Men du kan godt snakke med meg selv om vi ikke har samme sf. Lykke til!!!!!

Hei Caitlin!

Tusen takk for velkomsten! Det gjør godt å vite at jeg er "en av dere" selv om akkurat det høres banalt ut ;)

Men jeg kan tenke meg at det er mange som slit med det samme som meg, men ikke kjenner seg igjen her og derfor unnlater å sende inn egne innlegg.

Jeg merket ganske fort at kroppen min strittet totalt imot når jeg leste innlegg som inneholdt kaloritelling, vektfokusering,oppkast, hvor mye eller lite man har spist. Jeg går ikke inn for å fornærme eller såre noen, for jeg vet dette også er et stort problem for mange som ikke har klart å finne ut hvorfor.

Men jeg har selv komt til den konklusjonen at det er andre årsaker til at vi gjør slikt mot oss selv. Derfor klarer ikke jeg å lese om dem som spiser minst mulig eller kaster opp-eller gråter over de 3 nye kiloene.

Det er mange gode innlegg her som har påvirket tankegangen min, mest fordi dere klarer å sette ord på tanker og følelser, og jeg synest bare det er en seier for dere!

Har akkurat lest litt i en bok som heter "Det sultne hjertet" og har en del ting å ta inn på meg, så jeg skal ta meg en spasertur i skogen og la det jeg har lest synke inn.

Hei så lenge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christiane

Jeg har selv overspist i en periode etter anoreksia og bulimi, og følelsene som følger med er like forferdelige.

Jeg syns det er synd at du føler du ikke "passer inn", men det er vel det som er kjernen i problemet for mange av oss. Og derfor prøver vi å forrandre på det ytre eller skaper et nytt problem (forskyvning)slik at vi slipper å "deale" med det egentlige problemet.

I dette forumet føler jeg at jeg passer inn for det er så mange av dere som har de samme tankene som jeg har, og de tankene finner jeg hverken hos familie eller venner.

Men vi må prøve oss uti den store stygge verden, akseptere oss selv og ikke tenke på om vi passer.

Jeg ser det klart for meg, men klarer ikke å gjøre det, enkelt men likevel mitt livs vanskeligste oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv overspist i en periode etter anoreksia og bulimi, og følelsene som følger med er like forferdelige.

Jeg syns det er synd at du føler du ikke "passer inn", men det er vel det som er kjernen i problemet for mange av oss. Og derfor prøver vi å forrandre på det ytre eller skaper et nytt problem (forskyvning)slik at vi slipper å "deale" med det egentlige problemet.

I dette forumet føler jeg at jeg passer inn for det er så mange av dere som har de samme tankene som jeg har, og de tankene finner jeg hverken hos familie eller venner.

Men vi må prøve oss uti den store stygge verden, akseptere oss selv og ikke tenke på om vi passer.

Jeg ser det klart for meg, men klarer ikke å gjøre det, enkelt men likevel mitt livs vanskeligste oppgave.

I den grad jeg har TS og vet jeg overspiser i stedenfor å takle problemene, og er bevisst på det, føler jeg at det er en Aha-opplevelse å lese om og kjenne seg så godt igjen i andres tanker, enn å lese om slanking og oppkast.

SF-metodene vi bruker mot oss selv er som alkoholikere som tyr til flasken. Problemet er vel at det er mer tydelig å se på dem når de takler livet galt.

Dette forumet jeg har surfet meg inn på gir meg en større mulighet til å sette ord på mine egne tanker og lære å takle problemene på andre måter ved hjelp av de ord jeg selv ikke får frem. I tillegg hjelper det å vite at det er andre som sliter med det samme som meg uansett SF.

Det var det jeg ikke fant så mye av her, derfor jeg ikke følte jeg passet inn.

Jeg ser det like klart for meg også nå at dette blir min livs viktigste og vanskeligste oppgave.Har vært veldig klar over dette i 5 år ,selv om jeg har slitt med dette i 15 år .Det har tatt lang tid før jeg endelig fant igjen meg selv så pass at jeg til og med sitter her og skriver inn.

Jeg ønsker deg all lykke til og stå på Christiane!!!

Klem Koppi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HyprHeidi

Hei Caitlin!

Tusen takk for velkomsten! Det gjør godt å vite at jeg er "en av dere" selv om akkurat det høres banalt ut ;)

Men jeg kan tenke meg at det er mange som slit med det samme som meg, men ikke kjenner seg igjen her og derfor unnlater å sende inn egne innlegg.

Jeg merket ganske fort at kroppen min strittet totalt imot når jeg leste innlegg som inneholdt kaloritelling, vektfokusering,oppkast, hvor mye eller lite man har spist. Jeg går ikke inn for å fornærme eller såre noen, for jeg vet dette også er et stort problem for mange som ikke har klart å finne ut hvorfor.

Men jeg har selv komt til den konklusjonen at det er andre årsaker til at vi gjør slikt mot oss selv. Derfor klarer ikke jeg å lese om dem som spiser minst mulig eller kaster opp-eller gråter over de 3 nye kiloene.

Det er mange gode innlegg her som har påvirket tankegangen min, mest fordi dere klarer å sette ord på tanker og følelser, og jeg synest bare det er en seier for dere!

Har akkurat lest litt i en bok som heter "Det sultne hjertet" og har en del ting å ta inn på meg, så jeg skal ta meg en spasertur i skogen og la det jeg har lest synke inn.

Hei så lenge !

Hei Koppi.

Jeg har selv TS, og har også selv følt at jeg "ikke passer helt inn" her. For i egne øyne er jeg jo helt "frisk", jeg er bare "syk" av og til. Det kan jo også være pga at TS ikke er så allmenn "akseptert" ennå (som Anorexi og bulimi), jeg vet ikke.....

Du får ihvertfall ha lykke til, Koppi. Du er ikke alene!!! Mail meg gjerne på [email protected] hvis du trenger "likesinnede" å dele tanker, erfaringer og ikke minst håp med. (men IKKE slankeoppskrifter!)

Klem i fra HyprHeidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Koppi ! Alle er velkommne til å bruke forum og vi håper og ønsker et så vidt spekter som mulig. Det er andre som tidligere også har etterlyst andre som sliter med tvangsspising. Alle er allerede oppfordret til å sette ord på sine tanker og følelser, og å dele de med andre, slik du ønsker !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cattarina

Hei Koppi.

Jeg har selv TS, og har også selv følt at jeg "ikke passer helt inn" her. For i egne øyne er jeg jo helt "frisk", jeg er bare "syk" av og til. Det kan jo også være pga at TS ikke er så allmenn "akseptert" ennå (som Anorexi og bulimi), jeg vet ikke.....

Du får ihvertfall ha lykke til, Koppi. Du er ikke alene!!! Mail meg gjerne på [email protected] hvis du trenger "likesinnede" å dele tanker, erfaringer og ikke minst håp med. (men IKKE slankeoppskrifter!)

Klem i fra HyprHeidi

Blir irritert når dere innbiller dere bulimi er allment

akseptert og skriver bulimi i samme linje som

anoreksi!

Hahahaha da vet dere vel ikke hva det er engang!

Dessuten, det går ca 10 bulimikere på hver

anorektiker. (minst)

Og enda 10 tvangsspisere (minst) på hver bulimiker.

Og man blir ikke tynn av bulimi, alle jeg kjenner

som har det er dritfeite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...