Gå til innhold

Kan "synsforstyrrelser" være "noe annet" ?


Dagstojevsky

Anbefalte innlegg

Dagstojevsky

Ber psykiateren om å se nærmere på mitt innlegg "Prolactin stigning og synsforstyrrelser".. Jeg fikk ikke noe svar ved første forsøk.. Dog innleggene fra de andre tydet på at mine problemer ikke er pga prolaktinstigning.. Skjønt kan det jeg oppfatter som synsforstyrrelser være "noe annet" ? For det kommer jo ingenting NYTT inn i synsfeltet.. Det er mest at det skjer noe med min BEARBEIDING av synsinntrykkene.. Som fører til at venstre øyet ledes "oppover".... Håper på respons.. det er ikke så mange andre steder å spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest utennick

Hei igjen

Jeg skrev som jeg skrev sist ut fra følgende:

Som du sikkert vet lages synsinntrykk ved at lys går gjennom selve øyeeplet og inn på netthinna. Derfra går det som elektriske signaler inn til et sentrum i hjernen som tolker inntrykkene. Når vi ikke ser som vanlig kan det skyldes feil på ett eller flere steder langs denne "ruta" gjennom øyet og inn i hjernen.

Jeg vet ikke om det skjer noe i selve øyet ditt, eller om "øye-vrengningen" er noe som oppleves slik av hjernen. Flere av bivirkningene som er kjent for de medisinene du tar er forstyrrelser på den elektriske transporten av signaler. Så de er vel egentlig mer innenfor spesialiteten til en nevrolog enn en psykiater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg skrev som jeg skrev sist ut fra følgende:

Som du sikkert vet lages synsinntrykk ved at lys går gjennom selve øyeeplet og inn på netthinna. Derfra går det som elektriske signaler inn til et sentrum i hjernen som tolker inntrykkene. Når vi ikke ser som vanlig kan det skyldes feil på ett eller flere steder langs denne "ruta" gjennom øyet og inn i hjernen.

Jeg vet ikke om det skjer noe i selve øyet ditt, eller om "øye-vrengningen" er noe som oppleves slik av hjernen. Flere av bivirkningene som er kjent for de medisinene du tar er forstyrrelser på den elektriske transporten av signaler. Så de er vel egentlig mer innenfor spesialiteten til en nevrolog enn en psykiater?

Hvor lenge er det siden du har vært undersøkt av optiker og / eller øyelege?

Det kan være problemer som har ligget lantet over lang tid, og som har bikket over smerteterskelen i det siste.

Optikere finnes det nær sagt over alt. De er helsepersonell. En grundig undersøkelse koster ca 250,- kroner. Du får stort sett time i løpet av noen dager.

Skal du ta opp synsnproblemer med behandler er det veldig greit å ha en fersk synsprøve. Da er som regel synsproblemene godt kartlagt. En god synsprøve dreier seg om mye mer enn brillestyrker.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...